Sportul îmbunătățește memoria și ne protejează de diverse boli

Înaintea weekendului, doctorul Cosmin Florescu prezintă noi motive pentru care ar trebui să facem mișcare frecvent.

În urma unui studiu de 6 luni realizat la o universitate de prestigiu din Canada, femeile în vârstă care practică exerciții de aerobic au o memorie mai bună de cât cele care sunt sedentare. Recomandările constau în 40 de minute de plimbare, de două ori pe săptămână.

Și după ce învățați ceva nou este bine să alergați sau să practicați un sport. Activitatea fizică stimulează secreția unei proteine care cimentează noile noțiuni în memorie.

O dietă plină de grăsimi nesănătoase sau consumul excesiv de alcool au efecte negative asupra stării de sănătate, și implicit asupra creierului. Studii de specialitate demonstrează că sportul luptă împotriva acestor probleme.

Revista Britanică de Medicină Sportivă recomandă tinerilor care susțin teste sau examene să apeleze la exerciții fizice înainte de acestea pentru o mai bună stare de concentrare. În timpul efortului fizic, sângele oxigenat îmbunătățește funcțiile lobilor frontali ai creierului responsabili pentru gândirea rațională.

Practicarea sporturilor îmbunătățește, de asemenea, starea celor cu psoriazis, scade riscul apariției cancerelor și ne protejează de bolile cardiovasculare.

O alimentație echilibrată și variată, sportul și activitățile de relaxare asigură o stare de bine, esențială unei bune desfășurări a activităților de zi cu zi.