Confidenţialitate

Sondaj: Cei mai mulți elevi s-au confruntat cu probleme de concentrare și de anxietate, în timpul școlii online

Cea mai mare frică a lor în această perioadă a fost să nu piardă pe cineva drag, reiese dintr-un sondaj realizat de o asociație în rândul elevilor din clasele V-IX.

Peste 50% dintre elevi susțin că au avut probleme de concentrare în timpul cursurilor online și aproape 20% dintre ei s-au confruntat cu anxietatea, arată sondajul realizat de Asociația Proacta EDU.

În ultimele 6 luni, cel mai mult le-au lipsit prietenii și interacțiunea fizică de la școală, dar o treime dintre elevii chestionați au menționat și activitățile din afara casei.

Întrebați care a fost cea mai mare frică a lor, cei mai mulți au spus că s-au temut să nu piardă pe cineva drag și să nu clacheze în fața emoțiilor.

Un  elev din 5 a menționat și teama de a se îmbolnăvi sau de teama de izolare socială.

Studiul a mai arătat că, în această perioadă, majoritatea a primit sprijin din partea familiei și a prietenilor, dar au fost și 8 % dintre elevi care nu au avut la cine să apeleze.

În ceea ce privește revenirea în sălile de clase, cei mai mulți elevi au spus că au emoții legate de teste și teze și că se tem că nu au înțeles prea bine materia predată online.

Asociația Proacta EDU a realizat studiul în perioada 13-15 februarie în rândul a 930 de elevi din clasele V-IX, care au completat un chestionar online.

Asociația pune la dispoziția școlilor psihologi și psihoterapeuți care să vină în sprijinul elevilor, în condițiile în care sunt multe unități de învățământ fără psihologi sau consilieri școlari.