România, pe locul doi în lume după interesul exprimat pentru Black Friday

Un studiu publicat recent arată că România este pe locul doi în lume ca interes exprimat pentru Black Friday, după Statele Unite.

Cum s-a ajuns aici? Iată istoria BlackFriday în România.

Black Friday a debutat în România în 2011, pe când cumpărăturile online nu erau foarte la modă la noi în țară iar românii încă se îmbulzeau în magazine pentru a prinde reducerile.

Conceptul a avut totuși succes în primul an, astfel că în 2012 unul din patru români din mediul urban susținea că este interesat de ofertele Black Friday.  După cum susține agenția de marketing online Today’s, trecerea de la cumpărăturile din magazin la cele online s-a făcut în 2013. În 2014, cinci milioane de români au făcut cumpărături de Black Friday în valoare de peste 67 de milioane de euro. Anul acesta 6,7 milioane de români intenționează să cumpere de Black Friday.

 

După Statele Unite și România, topul țărilor în funcție de interesul exprimat pentru reducerile de Black Friday este completat de Canada, Paraguay, Puerto Rico și Marea Britanie. Nici urmă de vecinii noștrii bulgari, unguri, sârbi sau moldoveni.

a1715051-5ce5-4600-a14a-06e3702d5305

 

Iar interesul este ilustrat cel mai bine în căutările pe Google. Despre ele am de vorbă cu directorul companiei de marketing online Today’s, Marius Lăzărescu.

85559165-7161-49ad-b608-8564a3d8bcc3