Restricții de circulație: se scufundă iar șoseaua pe tronsonul de autostradă Sibiu-Sebeș.

În zona Săliște, în apropiere de locul unde autostrada a fost demolată și reconstruită în urmă cu 3 ani, șoseaua s-a tasat pe o distanță de aproape 60 de metri.

Șoferii sunt sfătuiți să circule cu viteză redusă.

Reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi spun că au oameni în teren care fac măsurători, dar deocamdată nu știu cât va dura până va fi rezolvată problema.

Tasarea carosabilului a apărut la kilometrul 276 al autostrăzii, pe sensul de mers către Sebeș.

Încă de marți a fost observată problema, așa că s-au impus restrictii de circulație pentru șoferi, a spus la Europa FM, Florin Scarlat, directorul general interimar al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

”(Șoferii) n-au voie să circule pe banda respectivă și n-au voie să circule pe banda care este liberă cu mai mult de peste 60 de kilometri la oră. Cu cât viteza este mai mare, cu atât efectul dinamic este, să zic așa, mai apăsător asupra construcției care este afectată. Acolo este o tasare a corpului autostrăzii, cu deplasare pe verticală și laterală. Este undeva la 50-60 de metri (tasarea n.r.), dare e bine, în momentul în care se face această restricție, se iau și vecinătățile 100 de metri înainte și după punctul ăsta care este nevralgic”, a spus la Europa FM, directorul general interimar al CNAIR, Florin Scarlat.

Teoretic, lucrările pentru consolidarea porțiunii de autostradă nu ar trebui să dureze mai mult de o lună.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

” N-aș putea să vă dau un orizont de timp, pentru că nu știu la momentul acesta concluzia finală a colegilor care sunt în șantier. Dar facem tot posibilul ca această restricție să o ridicăm cât se poate de repede. Să știți că în construcții, mai puțin iarna ne poate bloca în anumite activități. Dacă plouă, se poate lucra acolo. E posibil să dureze cel puțin o lună de zile lucrările de consolidare a corpului autostrăzii și de punere în siguranță. Sunt niște lucrări suplimentare care trebuie făcute în afara corpului autostrăzii, pentru a împiedica continuarea sau activarea acestei alunecări”, a spus Florin Scarlat.

De vină pentru noua problemă apărută pe tronsonul autostrada Sebeș-Sibiu este constructorul italian care s-a ocupat de lucrări, a spus directorul companiei de autostrăzi.

Contractul cu italienii de la Salini Impregilo a fost reziliat în 2016, iar CNAIR a dat firma în judecată pentru a recupera cele peste 600 de milioane de lei, cât a plătit pentru realizarea autostrăzii.

Compania încă așteaptă oferte de la firme interesate să facă o expertiză tehnică și să revizuiască proiectul pentru cei 22 de kilometri de autostradă dintre Cunța și Săliște.

(sursa foto:Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov)





Ascultă online Europa FM / Descarcă gratuit aplicaţia Europa FM pentru Android sau aplicaţia Europa FM pentru iOS