Reclamele la jocuri de noroc ar putea fi interzise pe social media între orele 06:00-24:00, iar vârsta la care tinerii au acces în sălile de jocuri de noroc ar putea crește la 21 de ani | AUDIO
Sursa foto: Shutterstock
Tinerii cu vârste de până la 21 de ani vor avea interdicție să participe la jocuri de noroc, iar reclamele la pariuri vor fi interzise online între orele 06:00 și 24:00. Este un nou proiect de lege inițiat de deputatele Raluca Turcan (PNL) și Diana Stoica (USR), însă susținut de toate partidele din coaliția de guvernare.
Parlamentara Raluca Turcan ne-a declarat că au propus majorarea de la 18 la 21 de ani a vârstei minime pentru că adulții în devenire sunt mai vulnerabili.
Raluca Turcan, deputată PNL: „Creșterea vârstei pentru acces în sălile de jocuri de noroc reprezintă o formă de protecție într-o etapă vulnerabilă”
„La începutul vieții adulte, practic, unii își încep viața universitară, alții intră pe piața muncii, se confruntă pentru prima dată cu responsabilități sau decizii financiare proprii și este și o vârstă marcată de impulsivitate crescută. Simt nevoia de validare socială, e o tendință de a experimenta fără a înțelege complet consecințele și creșterea vârstei pentru acces în sălile de jocuri de noroc reprezintă practic o formă de protecție într-o etapă vulnerabilă”, a precizat pentru Europa FM Raluca Turcan.
Cât despre reclamele online, deputata liberală ne-a mai declarat că deveniseră invazive pe rețelele de socializare, mai ales că atunci tinerii petrec cel mai mult timp online.
Raluca Turcan, deputată PNL: „Tinerii nu reacționează la spoturile clasice, ci la modele pe care le urmăresc zilnic pe internet”
„Practic se interzice difuzarea de reclame la jocuri de noroc în mediul online, în intervalele 06:00-24:00, adică fix în intervalul în care copiii și tinerii sunt activi pe rețelele sociale și platformele digitale. Proiectul mai interzice influencerilor, sportivilor, personalităților publice să se implice în campaniile de promovare ale industriei jocurilor de noroc. În mod evident, tinerii nu reacționează la spoturile clasice, ci la modele pe care le urmăresc zilnic pe internet”, a mai spus Raluca Turcan.
Cele două proiecte urmează să treacă prin comisii, apoi să fie dezbătute și votate în Camera Deputaților, care este decizională.






