Confidenţialitate

Proiect: Vacanțele școlare, diferențiate în funcție de cele 4 macroregiuni ale țării și de ciclurile de învățământ

Un proiect depus la Parlament prevede că vacanțele școlare ar urma să aibă loc diferențiat în funcție de cele 4 macroregiuni ale țării, dar și în funcție de ciclurile de învățământ.

Inițiatorul, un deputat USR-PLUS, speră că în acest fel turismul din România va avea de câștigat și se va reduce și aglomerația în trafic, din timpul vacanțelor.

Proiectul de modificare a Legii educației prevede că vacanța intersemestrială va fi acordată pentru cel puțin o săptămână în fiecare macroregiune a țării, în mod succesiv și fără suprapunere.

Ministrul Educației ar urma să stabilească, printr-un ordin, toate detaliile, adică ordinea în care vor intra elevii în vacanță, în funcție de cele 4 macroregiuni ale țării ( Nord-Vest și Centru, Nord-Est și Sud-Est, Sud-Muntenia și București Ilfov și Sud-Vest și Vest).

De asemenea, anul școlar ar urma să înceapă mai devreme pentru elevii din ciclul primar și cei din anii terminali de la gimnaziu și liceu, adică în prima zi de luni din septembrie și mai târziu pentru restul, adică în a treia zi de luni din septembrie.

Inițiatorul proiectului, deputatul USR-PLUS Alin Apostol, spune că acest nou model de vacanțe este folosit cu succes în multe țări europene, cum ar fi Austria, Cehia, Franța și Elveția și ar duce la creșterea veniturilor operatorilor din turism și, în același timp, ar spori confortul celor care merg în vacanțe, deoarece traficul nu va mai fi atât de aglomerat, în perioada vacanțelor, către zonele extrem de vizitate.

Proiectul abia a intrat pe circuitul legislativ al Camerei Deputaților și urmează să primească votul final, la Senat.

Rămâne de văzut dacă Ministerul Educației va susține un astfel de proiect. Oricum, e luată în calcul o eventuală modificare a structurii anului școlar.

Ministrul Sorin Cîmpeanu spunea recent, că, până în toamnă, va fi lansată în dezbatere publică propunerea de revenire la trimestre în loc de semestre și și posibilitatea de extindere a anului școlar.