Confidenţialitate

Principalii furnizori de energie electrică și gaze, verificați de Autoritatea Națională de Reglementare în Energie | AUDIO

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie controlează dacă s-au aplicat plafonările și compensările și dacă aceste calcule au fost menționate pe facturi.

ANRE le recomandă clienților să discute cu furnizorii, care sunt obligați să răspundă solicitărilor. Dacă problemele nu s-au rezolvat, oamenii sunt sfătuiți să facă reclamație la ANRE, Protecția Consumatorului sau chiar să acționeze în instanță.

Furnizorii de energie electrică verificați sunt: ELECTRICA FURNIZARE, EON ENERGIE ROMÂNIA, HIDROELECTRICA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, CEZ VÂNZARE, TINMAR ENERGY.

Furnizorii de gaze naturale verificați sunt: ENGIE ROMÂNIA, EON ENERGIE ROMÂNIA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, PREMIER ENERGY, ENERGIA GAS & POWER, GAZ VEST.

ANRE va controla, între altele, dacă s-au emis facturi cu informații corecte, clare și complete referitoare la plafonarea și consum, dacă s-au prezentat răspunsuri la reclamații în termenul legal și dacă s-au plătit compensații în cazul depășirii termenului.

Autoritatea de Reglementare le face clienților mai multe recomandări. Între acestea: să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis și să nu ignore notificările privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea tarifelor.

Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contractual semnat (spre exemplu, un preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, precum și instanței de judecată.

Clienții sunt sfătuiți, în cazul în care constată nereguli, să solicite clarificări de la furnizori, trasmite ANRE, care precizează că furnizorii au obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

Autoritatea de Reglementare amintește că instituția are disponibil un call center, care poate fi apelat la numărele de telefon 0374554265 și  0219782. De asemenea, pe site-ul ANRE.ro este disponibilă rubrica Petiții uprin care pot fi depuse reclamații.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Autor: Iorgu Ianuși

Citește și: Cei mai mulți bani din venitul unei familii se duc pe mâncare, plata utilităților și a taxelor, arată o analiză a INS | AUDIO