Confidenţialitate


Principalii furnizori de energie electrică și gaze, verificați de Autoritatea Națională de Reglementare în Energie | AUDIO


Principalii furnizori de energie electrică și gaze, verificați de Autoritatea Națională de Reglementare în Energie | AUDIO

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie controlează dacă s-au aplicat plafonările și compensările și dacă aceste calcule au fost menționate pe facturi.

ANRE le recomandă clienților să discute cu furnizorii, care sunt obligați să răspundă solicitărilor. Dacă problemele nu s-au rezolvat, oamenii sunt sfătuiți să facă reclamație la ANRE, Protecția Consumatorului sau chiar să acționeze în instanță.

Furnizorii de energie electrică verificați sunt: ELECTRICA FURNIZARE, EON ENERGIE ROMÂNIA, HIDROELECTRICA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, CEZ VÂNZARE, TINMAR ENERGY.

Furnizorii de gaze naturale verificați sunt: ENGIE ROMÂNIA, EON ENERGIE ROMÂNIA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, PREMIER ENERGY, ENERGIA GAS & POWER, GAZ VEST.

ANRE va controla, între altele, dacă s-au emis facturi cu informații corecte, clare și complete referitoare la plafonarea și consum, dacă s-au prezentat răspunsuri la reclamații în termenul legal și dacă s-au plătit compensații în cazul depășirii termenului.

Autoritatea de Reglementare le face clienților mai multe recomandări. Între acestea: să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis și să nu ignore notificările privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea tarifelor.

Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contractual semnat (spre exemplu, un preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, precum și instanței de judecată.

Clienții sunt sfătuiți, în cazul în care constată nereguli, să solicite clarificări de la furnizori, trasmite ANRE, care precizează că furnizorii au obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

Autoritatea de Reglementare amintește că instituția are disponibil un call center, care poate fi apelat la numărele de telefon 0374554265 și  0219782. De asemenea, pe site-ul ANRE.ro este disponibilă rubrica Petiții uprin care pot fi depuse reclamații.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Autor: Iorgu Ianuși

Citește și: Cei mai mulți bani din venitul unei familii se duc pe mâncare, plata utilităților și a taxelor, arată o analiză a INS | AUDIO


Ultimele stiri
Avarie ELCEN, la CET București Sud: Deficit de apă caldă și căldură în sectoarele 2, 3 și parțial…

Festivalul ”Steaua sus răsare” de la Piatra Neamț continuă tradițiile de iarnă, fiind cel mai longeviv eveniment cultural…

Cod portocaliu de viscol extins: toată țara se află sub atenționări de vreme rea. | AUDIO

Ucraina “nu primește nimic fără aprobarea mea”, avertizează Donald Trump înainte de renegocierile de pace din Florida |…

Atac cibernetic la Complexul Energetic Oltenia: toată infrastructura IT de business a companiei a fost vizată | AUDIO

Copaci căzuți și un autoturism distrus în Sinaia, din cauza condițiilor extreme de pe Valea Prahovei | AUDIO

35 de persoane, evacuate dintr-un bloc din Giurgiu, în urma unui incendiu izbucnit de la o candelă

Două persoane au ajuns la spital cu arsuri grave după o explozie puternică în Onești | AUDIO

Un ofițer, angajat al Școlii de Agenți de Poliție ”Vasile Lascăr” din Câmpina, reținut pentru 24 de ore…

ANM: Cod galben de vânt în cea mai mare parte a Moldovei, în vestul Olteniei şi pe litoral;…