Prabusirea avionului malaezian in Ucraina, noi replici dure intre NATO si Rusia

În timp ce Secretarul general al NATO declară că Alianța are dovezi privind vinovăția milițiilor pro-ruse, Moscova acuză că se încearcă exercitarea de presiuni asupra anchetatorilor.

Delegaţia permanentă a Rusiei la NATO îl acuză pe Secretarul general al NATO, Anders Fogh Rasmussen, că încearcă să exercite presiuni asupra investigaţiei privind prăbuşirea avionului Malaysia Airlines în estul Ucrainei, vorbind despre presupusa dovadă a unei complicităţi în această tragedie.

La rândul său, preşedintele Comisiei pentru Afaceri Internaţionale din cadrul Dumei, Aleksei Puşkov, a criticat declaraţiile făcute de Rasmussen într-o publicație franceză.

‘Dacă Rasmussen ar avea dovezi convingătoare privind vinovăţia miliţiei în doborârea avionului Boeing, le-ar furniza’, a scris Puşkov pe Twitter. ‘Ar fi mai bine dacă Rasmussen ar explica de ce în Libia, după «victoria» NATO, a intervenit un haos sângeros, iar acum întreaga lume şi soţia sa fug de o astfel de «democraţie»’, a adăugat parlamentarul rus.

Într-un interviu acordat publicaţiei franceze Midi Libre, Anders Fogh Rasmussen a declarat că milițiile pro-ruse din estul Ucrainei sunt vinovate de ce s-a întâmplat. Secretarul general al NATO a calificat tragedia din 17 iulie drept o crimă de război.

‘Avem numeroase date care arată vinovăţia separatiştilor susţinuţi de Rusia’, a subliniat el. Secretarul general a refuzat să precizeze ce fel de informaţii deţine NATO, iar un purtător de cuvânt al Alianței a spus că nu poate oferi detalii, invocând politici care nu permit comentarea unor informaţii secrete.

Avionul Boeing 777 al Malaysia Airlines s-a prăbuşit în regiunea Doneţk din estul Ucrainei şi toţi cei 280 de pasageri şi 15 membri ai echipajului aflaţi la bord au murit. La 18 iulie, o sursă de la Bruxelles a declarat pentru Itar-Tass că două avioane de supraveghere ale NATO se aflau în misiune deasupra României şi Poloniei în momentul catastrofei. Sursa a precizat însă că distanța de aproximativ 1000 de kilometri față de locul prăbușirii este mult prea mare pentru ca să se fi văzut ce s-a întâmplat.