Confidenţialitate


Platformele online elimină milioane de anunțuri publicitare înșelătoare


Platformele online elimină milioane de anunțuri publicitare înșelătoare

Platformele online au eliminat sau blocat milioane de anunțuri publicitare sau listări de produse înșelătoare, în timpul pandemiei, la solicitarea Comisiei Europene.

Google a blocat sau a eliminat, la nivel mondial, peste 80 de milioane de anunțuri publicitare legate de coronavirus, iar eBay a blocat 17 milioane de listări.

Amazon a observat o scădere cu 77% în comparație cu luna martie a numărului săptămânal de noi listări de produse care conțin afirmații legate de coronavirus.

Comisia Europeană a coordonat o acțiune de verificare a site-urilor web, pentru a afla care dintre acestea expun consumatorii din UE unor conținuturi care promovează afirmații false sau produse contrafăcute în contextul pandemiei.

Acțiunea de verificare aprofundată a vizat 268 de site-uri.

Verificarea a constat examinarea de înalt nivel a platformelor online și analiza aprofundată a unor anunțuri publicitare și site-uri web specifice referitoare la produse foarte solicitate din cauza coronavirusului.

Didier Reynders, comisarul pentru justiție, a declarat: „Principalele platforme online au răspuns pozitiv apelului lansat de Comisia Europeană de a combate escrocheriile și ofertele înșelătoare și au demonstrat un angajament clar privind eliminarea conținutului dăunător. Cu toate acestea, după cum a arătat acțiunea de verificare desfășurată recent, comercianții necinstiți găsesc în continuare noi modalități de a exploata vulnerabilitățile consumatorilor, de a eluda controalele algoritmice și de a crea noi site-uri web.

În contextul unei pandemii mondiale, trebuie să fim conștienți de acest lucru în calitate de consumatori – nu există remedii miracol disponibile online. Sunt recunoscător autorităților naționale pentru protecția consumatorilor care sunt în continuare puternic mobilizate și colaborează cu Comisia pentru protejarea consumatorilor online”.

Astfel, autoritățile pentru protecția consumatorilor din 27 de țări au participat la verificare.

În 38 de cazuri, autoritățile au descoperit o serie de oferte sau anunțuri publicitare dubioase referitoare la produse promovate în mod înșelător în contextul pandemiei, afirmații generale conform cărora un produs era în măsură să prevină sau să vindece infecția, precum și prețuri excesive.

În plus, vânzătorii necinstiți utilizează noi practici agresive care fac mai dificilă detectarea lor, cum ar fi afirmații implicite privind proprietățile de vindecare ale produselor prin intermediul imaginilor sau ilustrațiilor grafice sau chiar cuvinte ortografiate greșit în mod intenționat pentru a evita filtrele de text automate.


Ultimele stiri
ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…

Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul? | VIDEO

Secţiile Unite ale Curții Supreme sesizează CCR cu privire la proiectul de lege privind pensiile magistraților

STUDIU: 65% dintre români se așteaptă la cheltuieli mai mari de Crăciun față de anul trecut | AUDIO

Furnizarea apei va fi reluată în județul Prahova în următoarele zile, anunță prefectul județului. DSP a prelevat probe…

Israel a primit aprobarea pentru a participa la ediția din 2026 a concursului Eurovision. Patru televiziuni publice anunță…