Confidenţialitate


Numărul celor care folosesc programe adblock s-a dublat în ultimul an


Numărul celor care folosesc programe adblock s-a dublat în ultimul an

Media utilizatorilor de programe de tip adblock, care fac invizibile majoritatea formatelor publicitare online, a crescut procentual cu peste 100%, de la 13.9 la 29.26% în ultimul an, conform studiului AdBlocking în România, realizat de TailWind în parteneriat cu Oriel, cu sprijinul IAB si BRAT.

În premieră, anul acesta a fost măsurată si folosirea programelor de tip adblock pe mobil, procentele aici fiind mult mai mici: 1.36% pe telefon si 2.11% pe tableta.

Acest fapt duce media la 11.86%, un procent care încă situează România sub decât cifrele înregistrate în piețele dezvoltate. De exemplu, în SUA procentul desktop este apropiat de cel înregistrat în România, 28.5% în varianta desktop, dar a atins deja 11% si pe dispozitivele mobile.

65,9% dintre utilizatorii de ad blocker din România au vârste curpinse între 18 și 44 de ani, 67.7% sunt bărbați. 38% sunt angajați cu studii superioare, în timp ce 61.1% dintre cei care folosesc un ad blocker au studii superioare, universitare sau post-universitare.

Dintre cei care au participat la studiu, doar 22% dintre cei care au instalat un ad blocker ar fi dispuși să renunțe dacă ar avea blocat accesul la conținut, sau ar fi obligați să plătească pentru conținut.

La studiu au participat 85 dintre cele mai cunoscute site-uri din România, membre BRAT si IAB, iar metodologia aplicată a combinat măsurarea cantitativă efectivă cu chestionare care au luat feedbackul utilizatorilor.

Specialistii implicați în studiu transmit un semnal de alarmă de care industria de marketing si comunicare digitală trebuie să țină cont.

„Din 3.832 de respondenți chestionați pentru acest studiu, 92.9% din utilizatori au susținut că vor continua să foloseasca un ad-blocker în viitor. Această statistică confirmă că ad-blocking-ul nu este o problema trecatoare si că ne putem astepta la o continuare a cresterii liniare atât în 2017 cât si în anii urmatori. Procentul mic înregistrat pe mobil e încurajator dar există țări unde si acesta a ajuns chiar peste 50%”, spune Aidan Joyce, CEO Oriel – companie specializată în soluții de evitare a adblockingului si partener tehnologic al studiului.

„Cred că este momentul oportun ca industria de publicitate online sa îsi uneasca forțele si să se concentreze pe interesul comun: transmiterea către utilizator a unui mesaj publicitar adecvat si relevant în raport cu nevoile si asteptarile sale, într-o maniera agreabila si atractiva”, spune Arina Ureche, director general BRAT.

„Întreaga industrie trebuie sa se concentreze pe experiențe si pe performanță, pe vehiculele cele mai potrivite, pe vârfurile tehnologiei si pe creativitate. Agresivitatea în comunicare va fi mereu sancționată de catre utilizatori”, a comentat Ionuț Oprea, presedinte IAB România.

„Mesajul consumatorilor români de media digitală locală e clar: trebuie să trecem de la etapa urmăririi cu atenție si îngrijorare a fenomenului la etapa acțiunilor concrete. Clienții, agențiile de media si de creație si producătorii de conținut trebuie să se aseze la aceeasi masă, să facă front comun si să aplice măsuri clare pentru îmbunătățirea standardelor calitative ale campaniilor”,  consideră Dragoș Stanca (Think Digital Group), consultant media


Ultimele stiri
Taxă specială pentru turiștii care vin în București

Hunedoara: Descoperire nouă la Castelul Corvinilor. Au fost găsite două documente vechi de peste 150 de ani, depuse…

„Sirenele libertății” vor răsuna sâmbătă la Timişoara, un gest simbolic care marchează ziua declarării primului oraş liber de…

Ciprian Ciucu, după ce a depus jurământul pentru funcția de primar general al Capitalei: „Va urma o perioadă…

Vladimir Putin a acuzat Ucraina de începerea războiului în 2022 și a prezentat o hartă a Rusiei care…

Mai multe cadre MAI au donat sânge în cadrul unui eveniment-spectacol, la care au luat parte și copii:…

Secția de ATI pentru nou-născuți a spitalului „Marie Curie” din București se extinde. Mai e nevoie de jumătate…

România în Direct. Care este gustul Crăciunului tău?

Impozitele auto cresc de la 1 ianuarie, în funcție de norma de poluare și capacitatea cilindrică. Lia Olguța…

Carburanții se scumpesc din 1 ianuarie. Cât vor plăti șoferii la pompă pentru benzină și motorină | AUDIO