Nu folosiți tabletele și telefoanele înainte de culcare

Noi studii oferă motive convingătoare pentru părinții care interzic copiilor utilizarea telefoanelor, tabletelor și laptop-urilor în dormitor înainte de culcare. Lumina strălucitoare emisă de către aceste dispozitive reduce nivelul de melatonină, hormonul care reglează somnul.

Efectul luminozității puternice a dispozitivelor a fost mai pronunțat la copiii aflați la începutul pubertății, cu un nivel de melatonină pe timp de noapte suprimat cu pana la 37 la sută.

Astfel, copilul nu mai are un somn eficient, zi după zi este mai obosit, iar acest lucru se va reflecta și în performanța școlară.

Ceasul intern al organismului este în schimbare, în special în timpul pubertății, iar reglarea ritmului zi-noapte începe să se facă diferit. De aceea, orice stimul extern poarte perturba aceste mecanisme, iar consecințele se pot observa atât pe moment, cât și la distanță.

În centrul acestor schimbări este sensibilitate la lumină, și există studii care demonstrează că pubertatea creste sensibilitatea copilului la lumina pe timp de noapte, cauzând astfel concentrații scăzute ale melatoninei și afectând somnul.

Indiferent de vârstă, însă, sursele de lumină din dormitor, inclusiv televizorul sau laptopul, sunt dăunătoare pentru somn, și trebuie să limităm expunerea la lumina emisă de diverse dispozitive înainte de a merge la culcare.

FOTO: Shutterstock