Noul logo propus pentru București, copie după New Taipei din Taiwan

New Taipei, cel mai populat oraș din Taiwan, are un logo promovat încă din 2011 care se aseamnă în mod izbitor cu varianta selectată azi de Primăria Municipiului București pentru Capitala României.

Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ pentru municipiul București organizat de Primăria Capitalei a ajuns miercuri la final, iar câștigător a fost desemnat Narcis Teodor Lupou, un designer în vârstă de 32 de ani din Timișoara, a cărui lucrare a întrunit cel mai mare punctaj.

Premiul pentru timișoreanul care a propus logoul declarat câștigător pentru București este în valoare de 50.000 de lei brut, suma reprezentând cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată în timp și spațiu, pe orice suport material și în toate modurile, in favoarea municipiului București, pentru utilizarea lucrării declarată câștigătoare.

„Am avut ca nuclee inspiraționale moștenirea arhitectonică autentică a Capitalei și valențele pozitive generate de rezonanța etimologică a numelui orașului București. Alăturarea celor patru elemente identice ca formă, dar diferite ca poziționare, subliniază ideea de epicentru al națiunii către care converge Capitala”, explică Narcis Teodor Lupou.

La o scurtă căutare online, se poate observa că orașul din Taiwan se folosește în continuare de logo iar acesta este prezent în toate comunicările oficiale făcute de municipalitate.

Logoul poate fi găsit și pe siteul oficial al administrației orașului, dar și în materialele de promovare pentru evenimentele pe care New Taipei, din Taiwan, le organizează.

Pe Facebook mai multe persoane au sesizat asemănarea, unele susținând că au încercat să atragă și atenția PMB însă postările publicate pe pagina de Facebook a municipalității le-au fost șterse.

Printre cei care au comentat public pe acest subiect se află și Tiberiu Simțion  care explică cum a descoperit asemănările și cum a aflat că nu le poate sesiza oficialilor: ”Mi-a luat doar ~5 minute de căutări și l-am găsit cu ajutorul motorului de căutare inversă pentru imagini de la yandex.ru (…) P.S. iar pe pagina Primăriei e cenzură”.

Alții au găsit asemănări între logo-ul desemnat câștigător de PMB și cel folosit de orașul Montreal, din Canada, încă din martie 1981, fiind creat de Georges Huel et Associés Inc. În această versiune de logo, fiecare petală este imaginată ca o combinație de V și M de la ”Ville de Montreal”. Cele două litere formează patru inimi care simbolizează dragostea locuitorilor din oraș pentru acesta.

În 2003 logoul a fost modificat astfel încă să fie folosită alăturarea graficii doar cu ”Montreal” în loc de ”Ville de Montreal”.