Minutul de Sănătate: Vitamina E pentru imunitate

Vitamina E ajută la menținerea sănătății celulelor corpului. Organismul nu o poate produce singur, așa că trebuie absorbită din alimentele pe care le consumăm.
Puțini știu însă că vitamina E nu este o singură substanță, ci o denumire colectivă pentru opt substanțe solubile în grăsimi, care sunt rezumate sub termenul chimic „tocoferoli”.

La fel ca Vitaminele A, C și B2, și Vitamina E este unul dintre antioxidanții necesari organismului, care poate proteja celulele corpului de radicalii liberi. Aceștia apar în mod natural în multe procese metabolice. Dar și influențele externe – precum razele UV puternice, ozonul, toxinele din mediu, stresul sau fumatul – pot contribui la formarea radicalilor liberi. Dacă aceștia se pot forma fără obstacole, vorbim despre stres oxidativ. Vitamina E are un efect antioxidant, deoarece contribuie la protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ.

Vitamina E este solubilă în grăsimi și studiile arată că absorbția ei este influențată în mod direct de cantitatea de alimente și, în special, de grăsimi ingerate. Din păcate, este sensibilă la lumină, ceea ce înseamnă că depozitarea incorectă a alimentelor poate duce la o pierdere mare din această vitamină.

Uleiurile vegetale sunt surse bune de Vitamina E, precum uleiul din germeni de grâu, uleiul de floarea soarelui, dar și șofranul, nucile sau cerealele.

Alimentele de natură animală pot conține Vitamina E și prin lanțul alimentar, deoarece animalele consumă vitamina din produse vegetale. Laptele, carnea sau ouăle pot contribui, de asemenea, la aprovizionarea zilnică cu vitamina E – cu toate acestea, alimentele animale conțin cantități mult mai mici de vitamina E decât cele vegetale.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.