Minutul de Sănătate: Ceapa Verde

După sezonul de iarnă, în care am dus dorul legumelor proaspete, iată că multe verdeţuri au început să apară pe tarabele din pieţe. Vorbim azi despre beneficiile pe care ni le aduce ceapa verde.
O putem consuma fără limite: în salate, dar şi în mâncăruri şi ciorbe, pentru că îşi păstrează toate proprietăţile, chiar dacă este fiartă. O cură de ceapă verde are efect diuretic, depurativ şi antialergic.

De asemenea, scade glicemia şi este recomandă diabeticilor în cure de lungă durată.

Potrivit studiilor, consumul a 100 g de ceapă verde pe zi este suficient pentru a reduce nivelul zahărului din sânge cu aproximativ 40 mg/dl la 4 ore de la masă.

Ceapa verde susține sănătatea inimii: antioxidanții conținuți în ceapă reduc inflamațiile, nivelul colesterolului “rău” și al trigliceridelor, trei factori-cheie în apariția bolilor cardiovasculare.

Totodată, antioxidanţii şi compuşii sulfurici din ceapa verde inhibă dezvoltarea şi multiplicarea celulelor tumorale.

Acneea poate fi tratată cu ajutorul unei cure alimentare cu ceapă verde. Nutriţioniştii recomandă consumul de ceapă verde în combinaţie cu mărar şi ţelină, cel puţin o dată pe zi, timp de 15 zile, pentru rezultate remarcabile.

Nu în ultimul rând, ceapa este un somnifer natural foarte bun, fără efecte secundare.