Confidenţialitate


Marinescu, despre controversatul regulament european pentru camionagii: Dezavantajează companiile de transport de la frontiera externă a UE


Marinescu, despre controversatul regulament european pentru camionagii: Dezavantajează companiile de transport de la frontiera externă a UE

Un pachet controversat de legi care vizează activitatea transportatorilor va ajunge, luna viitoare, la vot final în plenul Parlamentului European.

Legea a fost inițiată pentru a elimina diferențe de plata între șoferii din vest si cei din țările estice ale Uniunii Europene.

Comisiile de specialitate au adoptat, săptămâna aceasta, ultimele modificări.

Europarlamentarii români, bulgari, polonezi și cei din țările baltice au votat împotrivă.

“S-a marșat foarte tare pe îmbunătățirea situație sociale a șoferilor, s-a profitat despre această campanie, și s-au introdus alte prevederi, care dezavantajează companiile de transport de la frontiera externă a UE. Prevederile acestea încalcă libertăți fundamentale ale Uniunii, [anume] libertatea de circulație a forței de muncă, libertatea de circulație a serviciilor și reguli ale pieței interne”, a explicat – pentru Europa FM – eurodeputatul Marian Jean Marinescu (PPE).

Audio Player
EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

În Parlamentul European, aceste regulamente au o lungă istorie de respingeri în plen si de discutii în comisiile de specialitate.

De această dată, însă, există o majoritate pentru vot final.

Este posibil, totuși, ca unele dintre aceste prevederi să fie atacate la Curtea Europeană de Justiție, adaugă Marian Jean Marinescu.

“S-a marșat foarte mult pe ideea că șoferii din Est creează o competiție neloială, pentru că au un salariu mai mic. Atunci, s-au introdus niște noi reguli. Șoferii pot să aibă salariul de acasă doar pentru o operațiune dintr-un stat într-altul și atât. În rest, dacă se opresc de două ori pe drum, să descarce marfă, atunci intră în acel sistem de plată cu salariul din fiecare stat membru. Camioanele sunt obligate să se întoarcă acasă, la 8 săptămâni, indiferent dacă au sau n-au marfă. Asta este evident o formă de protecționism, adică de scos de pe piață alte firme”, a explicat – pentru Europa FM –

Audio Player
EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

 


Ultimele stiri
Concurență mare pentru funcția de director general interimar la Romsilva. 24 de persoane și-au depus candidatura | AUDIO

Pentru magistrați, întâlnirea cu Ilie Bolojan a fost „formală, absolut inutilă”. Procurorul Bogdan Pîrlog: Este o diversiune, un…

Zeci de turiști, depistați cu suspiciuni de cancer de piele în cadrul unei campanii gratuite de prevenție, organizate…

Poliția a descins la vânzătorii ambulanți din Eforie: Preparau produsele lângă scutece folosite | GALERIE FOTO

Călărași: Parchetul General a trimis în judecată opt persoane, acuzate că au înființat o fabrică clandestină de prelucrat…

Trafic blocat pe Varianta Ocolitoare a Brașovului: Trei mașini, implicate într-un accident. O persoană a fost rănită

Golirea Lacului Vidraru, ținta unor fake-news: „Mafia slugarnică de la București a primit ordin de la asasinii UE…

Guvernul propune scăderea cu 30% a salariilor la ASF, ANRE și ANCOM. Noile organigrame cu funcții și praguri…

București: Coșuri de gunoi speciale pentru aruncarea PET-urilor, instalate în parcuri. Cei interesați să recupereze garanţia le pot…

Timișoara: Studenții insistă ca bursele să nu le fie tăiate. Tinerii atrag atenția că banii îi ajută pe…



Abonează-te la notificări
Rămâi la curent cu ultimele știri și când nu ai site-ul deschis!
Acceptă notificările din fereastra ce apare, sau din bara de adresă a browserului tău.