Confidenţialitate

Majoritatea românilor se uită mai întâi la gradul de siguranță a unui aliment și apoi la prețul acestuia, arată un sondaj Eurobarometru

Siguranța alimentară și prețul sunt pricipalii factori de care românii țin cont atunci când aleg produsele de pe rafturile magazinelor. Este ceea ce relevă un sondaj Eurobarometru realizat de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentelor în perioada martie-aprilie 2022.

Aproape 60% dintre români si 46% dintre cetățenii Ununii Europene declară că se ghidează în achiziționarea alimentelor după gradul de siguranța al acestora.

Pentru 48% dintre români, pretul se află pe locul al doilea, în timp ce pentru 54 de procente dintre locuitorii Uniunii, costul alimentelor este al doilea criteriu în alegerea produselor alimentare.

Gustul este al treilea factor pentru 43% dintre români și jumatate din restul europenilor. Dacă jumătate dintre români au auzit despre aditivii din alimente sau băuturi, procentul restului europenilor e mult mai mare, de 70%.

Potrivit Eurobarometrului, medicii se bucură de încrederea a 8 din 10 români și a 9 din 10 europeni. Unul din 5 români nu și-ar schimba însă comportamentul în cazul unei alerte alimentare, fiind convins că toate alimentele implică anumite riscuri imposibil de evitat.

În cadrul sondajului au fost intervievate 27.000 de persoane din Uniunea Europeană, între care 1.000 de români.

Citește și: Programul magazinelor Lidl va fi mai scurt. Asociația Marilor Rețele Comerciale cere preț plafonat la energia electrică | AUDIO

Foto: Shutterstock