Confidenţialitate

Magistrala de METROU 6: România obține o finanțare de 300 de milioane de euro de la BERD

Banii ar urma să completeze fondurile alocate pentru construcția liniei de metrou 1 Mai – Otopeni. Deși ar fi trebuit să fie gata până la Campionatul European de Fotbal din 2020, când România va fi una dintre țările gazdă, guvernanții au admis că proiectul nu mai poate fi gata până atunci. Acum, ministrul Transporturilor, alături de premier, spun că ar trebui să fie un motiv de bucurie faptul că s-a obținut o finanțare de la B.E.R.D.

 

Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a decis să acorde aproximativ 300 de milioane de euro pentru construcția magistralei de Metrou M6,1 Mai- Otopeni.  Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a făcut anunțul într-o conferinţă de presă:

„Astăzi am avut o nouă întâlnire de lucru cu BERD. Vreau să precizez că aceste întâlniri sunt săptămânale. Astăzi, reprezentanţii BERD ne-au dat o veste foarte bună. S-a luat decizia finală la Londra, la BERD, pentru alocarea sumei de aproximativ 300 de milioane de euro pentru completarea aranjamentului financiar la magistrala de metrou M6. Este un lucru extrem de pozitiv care trebuie să ne aducă bucurie.” Felix Stroe, ministrul Transporturilor

Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni ar urma să aibă puțin peste 14 km lungime și 12 stații. Proiectul ar urma să coste aproximativ 1 miliard 400 de milioane de euro.

 

„Magistrala 6” – mult-discutatul proiect, ÎNCĂ la faza de planuri pe hârtie

Deocamdată, Magistrala 6 se află în stadiul de …proiect în lucru. Acordul de mediul a fost obținut în toamna anului 2017 iar Ministerul Transporturilor estimează că licitația pentru începerea lucrărilor ar urma să fie organizată în prima parte din 2018.

Deși foști șefi de la Metrorex și chiar reprezentanți ai guvernelor au admis că e imposibilă construirea unei linii de metrou între stația 1 Mai și Aeroportul Otopeni, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, rămâne optimist. Oficialul spunea recent că magistrala 6 poate fi realizată „până la C.E.2020”.

Asociația ne-guvernamentală „Pro Infrastructura” estimează că, din momentul în care vor începe lucrările, linia de metrou 1 Mai – Otopeni poate fi inaugurată în aproximativ 4 ani. Pentru această estimare, asociația „Pro Infrastructura” a ținut cont de modul în care s-au desfășurat lucrările pentru magistralele 4 și 5.