Confidenţialitate

Legea vrea să-i interzică. Clever Taxi reacționează

Proiectul de act normativ care prevede autorizarea aplicaţiilor mobile pentru organizarea de transporturi va afecta 800 000 de cetăţeni şi 20 000 de şoferi de taxi, dacă aplicația va fi interzisă, susține Clever Taxi.

Compania afirmă că ordonanța nu reflectă dorinţa cetătenilor şi a soferilor, și nici normelor europene, răspunde doar cerinţelor unei asociaţii care se declară a fi reprezentativă.

Acum două luni, peste 40.000 de mii de oameni au semnat în primele 48 de ore petiţia pentru Bucureşti Smart City.

Reprezentanții Clever Taxi menționează că situația este similară cu cerințele CGPMB, când Consiliul Concurenţei a decis că eliminarea aplicaţiilor agregatoare de taxi nu este în beneficiul cetăţenilor.

În acelaşi timp, Clever Taxi intră sub incidenţa directivelor europene care definesc serviciile informatice de tip agregator/marketplace, distincte de aplicaţiile proprii ale dispeceratelor.

Aplicaţiile de taxi au produs multe schimbări care au revoluţionat industria. Acestea se regăsesc în legea taximetriei, dar cu o distincţie clară faţă de dispecerate care funcţionează după un alt sistem, aşa cum vedem în ţările vestice.

România este printre singurele ţări din Europa unde există dispecerizare obligatoriei, mai spune comunicatul transmis de Clever Taxi.

Ministerul Dezvoltării a lansat în dezbatere publică un proiect normativ care prevede autorizarea aplicaţiilor mobile pentru organizarea de transporturi, urmând a fi interzise transporturile tip taxi efectuate în afara zonelor de autorizare, efect ce ar putea fi resimţit de reţele ca Uber sau Taxify, dar care interzice şi aplicaţii precum Star Taxi şi Clever Taxi.