Interzicerea publicităţii pentru medicamente la radio şi la televizor

Dăm într-un an 2,7 miliarde de euro pe medicamente, unele cu rețetă, altele fără, unele compensate, altele nu, dar e clar că cele mai multe medicamente sunt administrate fără indicația medicului.

Doar nu trebuie să te duci la medic dacă te doare capul, nu? Sau dacă ai dureri de spate, sau dureri în gât. Problema este că așa sunt croite și majoritatea reclamelor la medicamente. Te recunoști în mod inevitabil în descrierea durerilor și pentru că nu te duci la medic nici nu ai de unde ști despre contraindicațiile medicamentelor, că astea nu se spun în reclame.

Doamnelor și domnilor, parlamentul României a decis eliminarea de pe ecranele televizoarelor şi de la radio a publicităţii pentru medicamente. Mai mult, orice tip de reclame, și cele on-line și cele outdoor pentru medicamentele eliberate doar cu reţetă vor fi interzise.

Pentru a intra în vigoare, proiectul de lege mai trebuie doar promulgat de preşedintele României.

În acest context, industria media va simți o durere puternică în bugete, căci anul trecut, industria farmaceutică a reprezentat vârful cumpărătorilor de publicitate din România.

La televizor, dar mai ales posturile de știri, se uită o populație destul de îmbătrânită, oamenii în vârstă au frecvent probleme de sănătate, sau poate cred că au asta, iar această lege are rostul să îi protejeze.

Pe de altă parte, nimeni nu-ți bagă mâna în buzunar. Când te duci la farmacie, fără rețetă sau cu rețetă, farmacistul are obligația să-ți prezinte toate opțiunile, și mai ieftine, și mai scumpe, și mai bune, și mai puțin eficiente. Decizi după bugetul tău și după notorietatea numelui comercial al medicamentului care crezi că te va face bine.

Este bună sau nu această măsură?