In Romania, din peste 70 de mii de copii cu dizabilitati, aproape jumatate nu sunt scolarizati

Un proiect de lege depus la Parlament ar schimba însă totul. Numai că liderii sindicali din educație s-au opus proiectului – se plânge Mădălina Turza, președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități.

Deși a câștigat un proces în instanță ca fiul ei, diagnosticat cu autism, să poată urma cursurile unei școli obișnuite, Georgiana Murea spune că abuzurile asupra celui mic nu s-au oprit.

Proiectul depus la Parlament prevede înființarea unor centre de intervenție timpurie în subordinea direcțiilor de asistență socială care să se ocupe de copiii cu dizabilități până la vârsta de 7 ani.

În plus, toți dascălii, fie că predau la școli de masă ori școli speciale vor urma cursuri de pregătire astfel încât să știe cum să lucreze cu copii cu dizabilități. Vor exista și centre de tip after-school, unde cei mici vor face exerciții de recuperare și de fixare a cunoștințelor acumulate la clasă.