Grăsimile bune limitează îngrășarea

Tipul grăsimilor pe care le mâncăm nu afectează numai inima și vasele, dar și locul în care corpul va depozita excesul de țesut adipos.

Persoanele care mănâncă în exces grăsimi saturate se vor îngrășa în special în zona abdomenului și vor avea, de asemenea, depuneri de grăsime și în jurul ficatului spre deosebire de cei care consumă grăsimi sănătoase, care de regulă provin din uleiuri vegetale, îmbunătățite cu acizi grași esențiali și vitamine.

Cercetătorii spun că grăsimile nesaturate, cele bune, stimulează anumite gene care favorizează disiparea de energie, limitează depozitele adipoase din corp și susțin mărirea masei musculare.

Cei la care grăsimea din zona abdominală este în exces prezintă riscuri crescute de diabet și boli cardiovasculare, încadrându-se în ceea ce se cheamă sindrom metabolic, care se caracterizează și prin hipertensiune arterială și nivelul scăzut în sânge al colesterolului așa zis bun, HDL.

De asemenea, persoanele care consumă frecvent alimente bogate în grăsimi saturate precum untul, smântâna, înghețata sau carnea roșie prezintă risc crescut de dezvoltare a declinului mental și cognitiv, semn precoce al demenței și bolii Alzheimer.

Avem la dispoziție surse excelente de grăsimi sănătoase precum măslinele și uleiul de măsline, nucile, migdalele, semințele de dovleac crude sau nuca de cocos crudă.