Gadget news: Aplicație românească ce răsplătește șoferii care aleg să NU folosească telefonul în timp ce conduc – AUDIO

Un startup românesc încearcă să convingă șoferii din toată lumea să NU folosească telefonul în timp ce conduc – şi dă bani pentru asta.

​SafeDrive, o aplicație românească ce răsplătește șoferii care aleg să NU folosească telefonul mobil în timp ce conduc, a primit medalia de aur la gala Edison Awards, care a avut loc recent la New York.

Șoferii sunt recompensați cu puncte pe care le pot utiliza să cumpere cu reducere produse de la câteva magazine partenere – inclusiv în România.

Creatorii aplicației au ambiții mari: o vor lansa în SUA și își doresc ca programul să fie în câțiva ani preinstalat pe automobilele unor mărci de prestigiu.

Vorbitul la telefon în timpul șofatului este un fenomen periculos, la fel și scrisul de mesaje sau navigarea pe diverse site-uri.

Dacă șoferul își ia câteva secunde privirea de la drum, se pot întâmpla accidente dure.

SafeDrive este o aplicație mobilă disponibilă atât pe App Store, cât și pe Google Play și oferă puncte șoferilor care NU își folosesc telefonul în timp ce conduc. Cel de la volan poate DOAR să răspundă la apeluri, însă nu trebuie să facă altceva la telefon pentru a contoriza puncte.

Acum numărul de utilizatori mediu este de 4.000/lună.

În cazul în care șoferul vrea să își folosească telefonul în timp ce conduce, trebuie să apese un buton, pierzând astfel punctele acumulate în acea cursă. Odată ajuns la destinație, punctele obținute în acea cursă i se adaugă în cont. Punctele câștigate pot fi convertite în reduceri la produsele companiilor partenere: Mol, evoMAG si 9695.ro.

Șoferii primesc reduceri la diverse produse, iar SafeDrive primește comisioane când șoferii cumpără ceva de la companiile partenere, astfel că vorbim de un startup care deja obține venituri.

Trebuie precizat că aplicația nu face diferența între șofer și pasagerul din dreapta, astfel că și acesta, dacă dorește, poate să aleagă să nu folosească telefonul și deci să colecteze puncte în acest mod. Acest lucru nu reprezintă o problemă, creatorii aplicației considerându-l a fi un „câștig social”, fiindcă pasagerii stau mai puțin cu ochii în telefon, câștigș puncte, iar comercianții parteneri fac vânzări.

Impactul social al aplicației a fost recunoscut săptămâna trecută în cadrul galei Edison Awards, startup-ul fiind medaliat cu aur pentru rolul pe care îl joacă în educarea șoferilor și încurajarea condusului responsabil.