Firea nu renunță la benzile unice: Fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în scurt timp un oraș complet blocat

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, afirmă că nu va renunța la implementarea benzilor unice pentru RATB. Într-un comunicat de presă, Gabriela Firea susține că Bucureștiul va fi un oraș complet blocat în foarte scurt timp, dacă nu vor fi luate măsuri de descurajare a traficului rutier.

În același comunicat, Gabriela Firea amintește că în primele 4 luni ale anului au fost înmatriculate în București și în localitățile limitrofe peste 30.000 de mașini.

Gabriela Firea este de părere că implementarea ”Planului de Mobilitate Urbană Durabilă” va rezolva problema traficului în Capitală.

Aceasta s-a întâlnit miercuri cu reprezentanții direcțiilor de transporturi și utilități din cadrul Primăriei, pentru a stabili modul de implementare a măsurilor conexe care vor însoți introducerea culoarelor unice pentru transportul în comun în Capitală.

”Nu se pune în niciun caz problema să renuntăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea București-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează  clar că una dintre măsurile care duc la creșterea mobilității este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom acționa să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicând în această perioadă un set de măsuri complementare care să ajute la decongestionarea traficului”, a declarat Gabriela Firea.

Primarul a făcut și un bilanț al mașinilor care circulă în București.

Potrivit oficialului, la finalul lunii aprilie erau înmatriculate în Capitală 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov.

În primele patru luni ale anului au fost înmatriculate peste 30.000 de mașini, se mai arată în comunicatul primăriei. Gabriela Firea amintește că, pe lângă aceste vehicule, se adaugă multe alte mașini ”deloc puține”, care tranzitează zilnic Bucureștiul, ”precum cele înmatriculate în alte județe sau alte tări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici.”

În aceste condițiim Gabriela Firea e de părere că ”fără măsuri de descurajare a traficului rutier,  vom avea în foarte scurt timp un oraș complet blocat”.

Gabriela Firea vine și cu o serie de promisiuni pentru rezolvarea acestei probleme, măsuri incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030:

  • introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 km;
  • achiziția a : 100 troleibuze, 100 de tramvaie și 400 de autobuze, pentru început.  Proiectul mai presupune și modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 km de cale dublă, precum și reabilitarea a aproximativ 1800 de stații,
  • construcția de parcări  de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraș,
  • construcția de parcări subterane,
  • amenajare și lărgire Prelungirea Ghencea,
  • lărgire str. Jandarmeriei,
  • reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera-str. Fabrica de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, șos. Colentina,
  • amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste și locuri de parcare), precum și extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing),
  • crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni și bicicliști în centrul orașului, concomitent cu modernizarea spațiul urban public și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă,
  • regândirea și extinderea sistemului de management al traficului.