Confidenţialitate

Filmul mut “The Tribe”, regizat de un ucrainean a castigat marele premiu al sectiunii Semaine de la Critique a Festivalului de la Cannes

Regizorul ucrainean Miroslav Slaboshpytskiy a reușit să atragă atenția prin filmul său mut, intitulat ‘Tribul’. Acțiunea din film are loc într-un cămin de surdo-muţi, în care elevii se organizează în bande mafiote. Prostituția, infracționalitatea și poveștile de dragoste sunt în centrul atenției. Pelicula a fost recompensată și cu un premiu constând în sprijin pentru distribuirea filmului în cinematografe. Regizori precum Bernardo Bertolucci sau Ken Loach au debutat în cinematografie, după ce s-au făcut remarcați la secțiunea Semaine de la Critique a festivalului de la Cannes.

Favoriți la câștigarea Palm d’Or sunt frații Luc și Jean Pierre Dardenne. Ar fi pentru a treia oară când obțin acest trofeu. Filmul lor ‘Deux jours, une nuit’ i-a impresionat până la lacrimi pe cei care l-au vizionat. Un rol deosebit l-a avut și Marion Cotillard. Actrița recompensată cu Oscar pentru rolul lui Edith Piaf din ‘La vie en rose’ interpretează de data aceasta rolul unei femei, soție și mamă a doi copii, care e pe punctul de a-și pierde locul de muncă la o fabrică de panouri solare.

După ce află că și-ar putea păstra slujba dacă 11 dintre colegii ei renunță la prime, ea pornește într-o cursă disperată ca să îi convingă.

Criticii nu au fost deloc încântați de debutul lui Ryan Gosling ca regizor, despre care au spus că ar fi mult prea influențat de David Lynch.

În ceea ce privește defilările pe covorul roșu, criticii de modă au taxat-o pe Sharon Stone, care la cei 56 de ani ai ei a apărut, la premiera filmului ‘The Search’ într-o rochie neagră, foarte scurta, strâmtă şi incărcată de paiete, la care a asortat o pereche de pantofi aurii şi ochelari de soare. Cu o seară înainte, a atras însă numai laude pentru rochia lungă, pe care a purtat-o. Sophia Loren a impresionat prin ținuta ei de culoare roșie și energia de care dă dovadă la cei 79 de ani. Actrița a participat la o ședință foto care a marcat 50 de ani de la prima sa apariție la Festivalul de la Cannes.