Confidenţialitate


Fake news privind demolarea unor baraje din țară la comanda UE, dezmințit de Apele Române. La ce se referă, de fapt, astfel de directive europene | AUDIO


Fake news privind demolarea unor baraje din țară la comanda UE, dezmințit de Apele Române. La ce se referă, de fapt, astfel de directive europene | AUDIO

Sursa foto: Shutterstock

Apele Române precizează că Uniunea Europeană nu a transmis României instrucțiuni sau ordine pentru demolarea unor baraje din țară. În spațiul public au apărut mai multe informații potrivit cărora o instituție europeană ar fi ordonat țărilor membre să dărâme peste un milion de bariere existente în Europa. Cele care trebuie, de fapt, dărâmate sunt mici structuri, precum podețe.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Informația falsă răspândită în mediul online prevede că ar trebui dărâmate 1,2 milioane de bariere existente în Europa.

Apele Române transmite, într-un comunicat, că nu sunt vizate barajele mari sau strategice, precum, de exemplu, cele din România: Porțile de Fier, Izvorul Muntelui-Bicaz, Vidraru sau Paltinu.

„Afirmăm cu tărie că nu există nicio obligație europeană de demolare a vreunui baraj din România. Aşa-zisele <<directive europene>> se referă, în principal şi cu caracter de recomandare, la bariere minore, degradate sau cu viaţa utilă epuizată care afectează regimul natural de curgere al râurilor şi pot periclita populaţia, ecosistemele naturale şi alţi factori de mediu”, a transmis Apele Române.

Conform datelor europene, în Europa există doar 5.000 de baraje mari.

Lucrările hidrotehnice minore, de care sunt responsabile statele membre prin directivele europene, sunt pragurile transversale de pe cursurile de apă, stăvilare vechi și podețe și praguri de fund.

„Aceste structuri au, de regulă, înălțimi reduse, nu asigură folosințe și nu sunt baraje, indiferent de categoria de importanţă. În cele mai multe situații, soluțiile promovate vizează adaptarea constructivă, precum reprofilarea cu pante line sau realizarea de pasaje pentru pești, iar demolarea se referă numai la acele mici praguri degradate sau care şi-au consumat durata de viaţă utilă, fiind propuse alte soluţii moderne care să îmbunătăţească condiţiile de curgere, factorii de mediu şi sănătatea populaţiei”, a precizat Apele Române.

Și ministra Mediului, Diana Buzoianu, a precizat în urmă cu aproape două săptămâni că nu există o campanie de demolare a barajelor, iar că informațiile false din spațiul public provoacă panică națională.


Ultimele stiri
Fostul ministru PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc și omul de afaceri Cătălin Bușe, arestați preventiv pentru 30 de…

Ministrul Economiei contestă amenda pe care i-a dat-o AMEPIP „pe persoană fizică”, după ce a cerut numirea unui…

Sorin Grindeanu se abține de la a comenta despre o eventuală demisie a șefei Înaltei Curți, Lia Savonea:…

Nicușor Dan, despre problemele din justiție: „În măsura în care există acuzații, vom solicita materiale, până când vom…

Fostul deputat PSD, Cătălin Rădulescu, zis și Mitralieră, achitat de Curtea de Apel București în dosarul în care…

Taxe mai mari pentru mașini din 2026, în funcție de norma de poluare și capacitatea cilindrică | AUDIO

România în Direct. De ce nu-și plătesc românii taxele?

Fake news despre o presupusă lovitură de stat în Franța, viral pe Facebook. Emmanuel Macron, informat de un…

DNA a solicitat Curții de Conturi documentele controlului efectuat la COSR privind primele ilegale acordate de foștii miniștri…

Executivul analizează măsuri pentru reducerea șomajului, a pensionărilor anticipate și a concediilor medicale. Ilie Bolojan: Nu e normal…