Europa FM, din nou pe primul loc in clasamentul Trusted Brands. Pompierii sunt campionii increderii, politicienii sunt codasi

Studiului de piață Trusted Brands 2014, realizat de revista Reader’s Digest Romania, arată că românii rămân fideli mărcilor care reușesc să le câștige încrederea.

La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (92%), pilotii (88%) si farmacistii (78%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situeaza politicienii (doar 14% au incredere in ei), agentii imobiliari (cu numai 20% procent de incredere) și liderii de sindicat (cu 24% procent de incredere). Interesant este faptul ca, in Romania, increderea in profesori a crescut foarte mult fata de anul trecut – daca in 2013 s-a dovedit a fi cea mai mica din Europa (57%, fata de 72% media europeana), in acest an 73% dintre respondenti au declarat ca au incredere in cadrele didactice.

Schimbari de lider au aparut, in acest an, la sapte categorii Trusted Brands, printre care: Retea de telefonie mobila – unde Vodafone a reusit sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Orange, castigatorul editiei precedente, Automobil – unde Volkswagen a invins Dacia, sau în domeniul bancar unde Banca Transilvania depaseste BCR.

Câștigătorii studiului TRUSTED BRANDS 2014

  • – Automobile: Volkswagen
  • – Electrocasnice: Philips
  • – Computere personale: HP
  • – Telefonie mobila: Nokia
  • – Retea telefonie mobila: Vodafone
  • – Camere foto: Nikon
  • – Agentii de turism: Paralela 45
  • – Banci: Banca Transilvania
  • – Carduri de credit: Visa
  • – Companii de asigurari: Astra Asigurari
  • – Furnizori servicii internet: RCS & RDS
  • – Benzinarii: Petrom
  • – Vitamine: Eurovita
  • – Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
  • – Analgezice: Algocalmin
  • – Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulders
  • – Produse de ingrijire a pielii: Nivea
  • – Produse de machiaj: Avon
  • – Detergenti: Ariel
  • – Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

  • – Statii radio: Europa FM
  • – Centre comerciale: Kaufland

  • – Produse de panificatie: Vel Pitar

  • – Produse lactate: Napolact
  • – Produse din carne: Cris-Tim
  • – Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
  • – Condimente: Fuchs
  • – Ape minerale: Borsec
  • – Hrana pentru animale: Pedigree
  • – Cotidiene: Adevarul
  • – Clinici private: Medlife
  • – Cafea: Jacobs
  • – Pasta de dinti: Colgate
  • – Farmacii: Catena
  • – Retailer electrocasnice: Altex
  • – Sapun: Dove
  • – Deodorant: Nivea
  • – Statii TV: Pro TV

Trusted Brands 2014 s-a desfasurat concomitent in 10 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 10 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Este important sa subliniem ca participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de ‘Calitate’, ‘Valoare excelenta’, ‘Imagine puternica’, ‘Intelegerea nevoilor clientilor’ si ‘Responsabilitate sociala’.

Studiul a fost realizat in perioada septembrie – noiembrie 2013, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 10 tari europene: Austria, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia si Slovenia.