Drumul de mare viteză București–Giurgiu intră oficial în faza de proiectare. CNIR a semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate | AUDIO
Sursa foto: Shutterstock
Încă un pas spre Drumul de mare viteză – București–Giurgiu. Compania Națională de Investiții Rutiere a semnat astăzi contractul pentru Studiul de Fezabilitate al primei șosele rapide către frontiera României cu Bulgaria. Însă doar această primă etapă va dura un an și jumătate și va costa 33 de milioane de lei.
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu: „Într-o primă fază vom realiza colectarea de date din teren, respectiv constrângerile de care trebuie să ținem cont”
„Într-o primă fază vom realiza colectarea de date din teren, respectiv constrângerile de care trebuie să ținem cont: zone Natura 2000, rețele de utilități, rețele deja aprobate, PUZ-uri aprobate, certificate de urbanism emise. În funcție de toate acestea se vor realiza minim patru–cinci variante de traseu, care vor analiza direct conexiunea dintre Giurgiu și A0, respectiv conexiunea la aliniamentul Ghimpati–A1”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu: „Vom analiza posibilitatea amenajării pistei de canotaj”
Drumul de mare viteză București–Giurgiu este considerat obiectiv strategic pentru legătura între România și Bulgaria. El presupune și realizarea, printre altele, a unei piste olimpice de canotaj.
„Noi avem în vedere ceea ce am zis, ne asumăm în continuare și vom analiza posibilitatea amenajării pistei de canotaj pe amplasamentul gropii de împrumut, care va fi necesară pentru a utiliza materialul la construcția autostrăzii. Vom face acele analize privind utilizarea materialelor cu asfalt, respectiv bitum versus ciment. Urmează ca toate aceste analize să fie parte din contract”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Realizarea studiului de fezabilitate va costa 33 de milioane de lei.





