Directorii de școli și inspectorii școlari vor fi schimbați anul viitor, iar concursurile ar urma să aibă loc în primăvară. Precizările ministrului Educației | AUDIO
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Toți directorii de școli și toți inspectorii școlari vor fi schimbați anul viitor – este o reformă trecută în Planul de Reziliență, cu bani europeni. Se lucrează în prezent la regulile de selecție, iar în primăvară vor fi organizate concursuri. Ar trebui să fie corecte, transparente.
Ministrul Educației, Daniel David: Din toamnă, cu noua reorganizare a rețelei școlare să avem și noii directori care au trecut prin concurs
„Avem cele două mari metodologii pe care trebuie să le încheiem prin PNRR până în august. Va trebui să le încheiem mai repede, pentru că avem metodologia pentru concursul de directori și aș vrea să o încheiem. În acest an să o punem în dezbatere publică, să o adoptăm la începutul anului viitor, să facem concursurile în prima parte a anului, ca din toamnă, cu noua reorganizare a rețelei școlare să ai și noii directori care au trecut prin concurs și avem și metodologia pentru inspectorate”, a declarat ministrul Educației, Daniel David, în podcastul „Lecția de azi”.
De asemenea, ministerul Educației trebuie să stabilească dacă – la nivel de județe – vor rămâne Inspectoratele Școlare în actuala formă sau vor fi reorganizate, în Direcții școlare, cum prevedea Legea Educației din perioada Ligia Deca-Klaus Iohannis.
Noi inspectori sau noi șefi de direcții vor trebui să fie desemnați, prin concurs, până în vara lui 2026
„Adevărul e că în acest moment nu știm cum vrem inspectoratele. Noi avem un model care funcționează. Legea Educației sau Legea 198/2023 propune un alt model care este prorogat. Aud discuții despre un al treilea model. Este clar că va trebui să avem această metodologie care să stabilească nu doar cum selectăm inspectorii, ci și cum vedem inspectoratele. Și ar trebui să fie tot anul viitor, ca din toamnă să începem cu noua structură”, a mai precizat ministrul Educației în același podcast.





