Confidenţialitate

Daria Pricopie, Asociația Salvați Copiii, despre feedbackul dat de elevi pentru profesorii lor: Chiar sunt în cea mai bună poziție, ei fiind beneficiarii direcți ai sistemului de învățământ | VIDEO

Lorena Drăgușin – Asociația Elevilor din Constanța – și Daria Pricopie – Asociația Salvați Copiii – au vorbit în emisiunea „Academia Europa FM”, alături de Marcel Bartic, despre feedbackul pe care elevii ar trebui să-l dea profesorilor – Asociația Salvați Copiii și asociațiile de elevi din țară au făcut mai multe propuneri privind modificarea Statutului Elevilor pentru ca aceștia să poată evalua anonim activitatea profesorului la clasă, modul de predare și să poată spune ce alte metode de predare ar dori pentru îmbunătățirea actului educațional.

Lorena Drăgușin: „Noi am implementat o metodologie clară, care spune și ce se întâmplă după ce se colectează aceste fișe anonime”

Marcel Bartic: Cum este cu feedbackul dat profesorilor?

Lorena Drăgușin: „Era trecut și în vechiul statul faptul că elevii au dreptul de a oferi feedback anonim profesorilor, însă nu se respecta sau nu era menționat clar cum funcționează această metodologie. Noi am implementat o metodologie clară, care spune și ce se întâmplă după ce se colectează aceste fișe anonime.

Elevii au dreptul la feedback către profesori și în statutul scris de noi scrie că se realizează undeva la începutul lunii februarie și este pentru îmbunătățirea actului de învățământ, actului educațional și îmbunătățirea relației profesor-elev.

Acesta se realizează ori prin fișe fizice anonime, ori online. Iar cadrele didactice pot solicita – este un lucru nou – feedback suplimentar în urma feedbackului inițial ca să vadă dacă și-au îmbunătățit sau nu modul de predare, de exemplu. Dirigintele trebuie să colecteze aceste date, să facă un raport ca să-l dea mai departe profesorilor și directorul poate să verifice și el aceste informații, să verifice rezultatele feedbackului, dar nu într-un mod selectiv, ci către toți profesorii.

Iar în statutul propus de noi scrie că în martie trebuie să apară un raport care să spună exact care sunt rezultatele feedbackului oferit de elevi și un plan de măsuri asumat de către consiliul de administrație”.

Daria Pricopie: „Feedbackul este o perspectivă foarte valoroasă asupra eficacității metodelor pe care profesorii le au în predarea lor” / „Elevii chiar sunt în cea mai bună poziție, ei fiind actorii direcți, beneficiarii direcți ai sistemului de învățământ”

Marcel Bartic: Andreea Pricopie, care ar trebui să fie impactul dat de feedbackul copiilor. Cum crezi că vor reacționa cadrele didactice? Și aș vrea să știu dacă cumva sunt și profesori care au integrat procedura de feedback diresc în ceea ce fac ei în școală.

Daria Pricopie: „Feedbackul este o perspectivă foarte valoroasă asupra eficacității metodelor pe care profesorii le au în predarea lor. Și impactul pe care metodele pe care le aplică la clase are loc. Astfel că, elevii chiar sunt în cea mai bună poziție, ei fiind actorii direcți, beneficiarii direcți ai sistemului de învățământ și atunci e important să-i întrebăm pe ei cum se simt la clasă, ce metode noi vor să aibă, dacă există lucruri care merg rău sau dacă există lucruri care merg bine. Ca să fie exemple de bune practici”.

Marcel Bartic: Presupunând că unitatea școlară își asumă rezultatele respective, că își asumă că un profesor nu face ce trebuie la clasă. Ce se întâmplă după aceea? Există ceva prevăzut în regulamentele, metodologiile care se aplică în învățământ prin care profesorul respectiv să fie constrâns cumva să schimbe ceva în activitatea lui?

Daria Pricopie: „Din păcate, în acest moment nu există astfel de monitorizări după ce feedbackul a fost acordat unde a fost acordat, pentru că deși este în continuare obligatoriu, nu se aplică pentru că nu există o metodologie concretă. Cei care sunt de bună credință îl aplică și îi încurajăm și felicităm pentru acest demers, dar ne dorim ca el să fie implementat la nivel național în orice unitate de învățământ. Monitorizarea aceasta chiar să existe real.

Copiii să nu mai fie sancționați pentru că au dat un feedback real, dar nepotrvit pentru un anumit profesor și au scos în evidență anumite probleme, iar când acele probleme apar conducerea, consiliul de administrație al școlii, inspectoratele județene ar trebui să prevadă o serie de sancțiuni și, de ce nu, bonificații pentru cei care au rezultate foarte bune”.

Urmărește aici întreaga emisiune „Academia Europa FM”

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Ștefan Pălărie, despre gradația de merit în învățământ: Când înțelegi că în spatele acestui fenomen se află fabricile de diplome, realizezi că ai 2 lucruri: profesorii care se dedau la acest tip de impostură și profesorii care nu vor să se bage în asta | VIDEO