Confidenţialitate


Dacii, primii spectatori TIFF, în campania de imagine a celei de-a 20-a ediții


Dacii, primii spectatori TIFF, în campania de imagine a celei de-a 20-a ediții

Organizatorii Festivalului Internațional de Film Transilvania au făcut public spotul video oficial prin care anunță cea de-a 20-a ediție, ce va avea loc în perioada 23 iulie – 1 august 2021.

Apariția misterioasă a unui monolit tulbură liniștea unei comunități dacice în campania de imagine a celei de-a 20-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, se arată în comunicatul transmis Europa FM.

Spotul semnat de artiștii româno-britanici Anton și Damian Groves, după un concept creat de echipa TIFF, surprinde un fenomen bizar petrecut în urmă cu mai bine de 2000 de ani în locul unde se află astăzi orașul Cluj-Napoca.

În versiunea creatorilor, așa a arătat prima întâlnire cu lumea fascinantă a cinematografiei. Campania de imagine este lansată în preajma unei zile speciale în istoria TIFF: pe 3 iunie 2002 a avut loc deschiderea oficială a primei ediții.

,,Pentru campania video a celei de-a 20-a ediții, ne-am gândit să revizităm începuturile TIFF-ului și să ne întoarcem în timp la primul an de festival, doar că dintr-o eroare în sistem nu am ajuns în 2002 la Cluj-Napoca, ci cu 2002 ani în urmă, în Napoca’’, explică Mihai Chirilov, directorul artistic TIFF.

,,Într-o perioadă în care se practică rescrierea istoriei (nu că filmele istorice n-ar fi făcut asta dintotdeauna) și pentru că orice călătorie în timp predispune la anacronisme, ne-am jucat și noi în spot, imaginând – cu umor și cinefilie – un alt început de festival. Unul din vremuri străvechi, cu daci care mănâncă floricele din kürtős kalács și – ta-dam! – se uită la Dacii lui Sergiu Nicolaescu, proiectat pe misteriosul monolit extraterestru împrumutat din Odiseea spațială a lui Kubrick. E un fel de-a spune că, la urma urmei, și TIFF-ul a apărut ca un alien în Clujul lui 2002”, adaugă Mihai Chirilov.

O coproducție Libra Film și Studio Set, spotul oficial TIFF 2021 este scris și regizat de frații Anton și Damian Groves, implicați pentru a opta oară în campania de imagine a festivalului. Filmările au avut loc la situl arheologic Cuptoarele Dacice din Medieșu Aurit, cu sprijinul Muzeului Județean Satu Mare, și în Pădurea Hoia din Cluj. Imaginea spotului editat de Bogdan Orcula poartă semnătura lui Edi Pârvu.

Pentru a crea o atmosferă cât mai apropiată de realitatea istorică, producătorul Bogdan Crăciun a colaborat cu Asociațiile Culturale Terra Dacica Aeterna Cluj-Napoca și Omnis Barbaria Baia Mare. Costumele au fost realizate de Anca Miron și Sonia Constantinescu, scenografia îi aparține Ralucăi Ioanovici, iar machiajul a fost realizat de Bianca Boieroiu.

Europa FM este partenerul oficial al Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc între 23 iulie și 1 august, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță necesare în contextul actual.


Ultimele stiri
Buzoianu: „Aceasta nu este o moțiune simplă, este o moțiune bambilici, care a fost cerută de PSD”/ „Nu…

CSM anunță consultări cu judecătorii după dezvăluirile documentarului Recorder | AUDIO

Spitalul Clinic de Copii „Sf. Maria” din Iași ar putea relua internările săptămâna viitoare. Managerul interimar: „Mâine îi…

Avocatul Nicoleta Popescu, despre decizia CEDO în cazul fostului judecător Cristi Danileț: „Curtea a oferit astăzi un instrument…

Academia Europa FM. Ce vor învăța elevii de liceu la limba română? Invitat este scriitorul Radu Vancu

Peste 14% dintre tinerii din UE au abandonat educația sau formarea profesională cel puțin o dată în timpul…

Concluziile anchetei interne la clinica din Capitală unde a murit o fetiță de doi ani: Cabinetul funcționa fără…

Brașov: Au fost puse în funcțiune tunurile cu zăpadă artificială în Masivul Postăvarul | VIDEO

USR a prezentat o serie de propuneri pentru „debaronizarea justiției”. Printre ele, continuitatea completurilor de judecată pentru un…

Moţiunea de cenzură împotriva guvernului Bolojan a fost respinsă de Parlament | VIDEO