Confidenţialitate


Cursuri de formare pentru 55.000 de profesori


Cursuri de formare pentru 55.000 de profesori

Un număr de 55.000 de profesori din învăţământul primar şi gimnazial vor urma cursuri de formare, în următorii patru ani, în cadrul unui proiect al cărui contract de finanţare a fost semnat, marţi, la Palatul Parlamentului.

Valoarea totală a contractului este de peste 42 de milioane de euro şi va avea acoperire naţională prin implicarea inspectoratelor şcolare din judeţele Bihor, Iaşi şi Bucureşti şi a Caselor Corpului Didactic din Botoşani, Braşov, Bucureşti, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman şi Timiş.

Potrivit unui comunicat de presă transmis, marţi, de către reprezentanţii Ministerului Educaţiei Naţionale, ministrul Liviu Pop şi ministrul delegat pentru fonduri europene, Marius Nica, au semnat, la Palatul Parlamentului, contractul de finanţare privind derularea proiectului „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi” (CRED).

Este un proiect ambiţios şi absolut necesar pentru sistemul de învăţământ din România, întrucât a fost aprobat un nou curriculum atât pentru învăţământul primar, cât şi pentru cel gimnazial, acesta din urmă fiind în curs de implementare. Proiectul atinge toate elementele necesare formării pentru un act de predare de calitate din perspectiva profesorului”, a declarat ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Pop.

Pentru desfăşurarea activităţilor de formare vor fi alcătuite 2.750 grupe de profesori în toate judeţele şi din București.

Numărul total de ore de formare la nivel naţional este de 330.000, implicând aportul a 900 de formatori.

Toţi cei 55.000 de participanţi la cursurile de formare vor primi o subvenţie în cuantum de 600 de lei. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învăţământul primar şi gimnazial”, anunţă Ministerul Educaţiei Naţionale.

În primele luni ale proiectului se va discuta despre abordarea curriculară, centrată pe competenţe, cu scopul de a asigura oportunităţi egale pentru elevii grupurilor dezavantajate, inclusiv pentru cei reintegraţi în programe de tip „A doua şansă”.

Totodată, se urmărește creşterea calităţii şi relevanţei educaţiei în şcolile aflate în zone cu populaţie vulnerabilă, ţinta fiind reducerea ratei abandonului școlar.

Astfel, se vor desfăşura proiecte pentru cel puţin 2.500 de elevi.


Ultimele stiri
Premierul Bolojan, despre criza apei din Prahova: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă va începe să…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…

Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul? | VIDEO

Secţiile Unite ale Curții Supreme sesizează CCR cu privire la proiectul de lege privind pensiile magistraților

STUDIU: 65% dintre români se așteaptă la cheltuieli mai mari de Crăciun față de anul trecut | AUDIO

Furnizarea apei va fi reluată în județul Prahova în următoarele zile, anunță prefectul județului. DSP a prelevat probe…