Cum să slăbim după sărbători

Au trecut sarbatorile de iarna. Si, ca intotdeauna, am mancat extrem de mult. S-a ajuns si la excese dar si la promisiuni ca dupa sarbatori ne apucam de slabit.

Antrenorul specialist fitness, cu o experienta in domeniul sportului de peste 25 de ani, Mihai Dragomir, va recomanda sa faceti sport pentru a atinge o stare de bine a organismului, eliberarea de stresul cotidian, antrenarea si protejarea articulatiilor dar si a sistemului osos, a sitemelor cardio-respirator si cardio -vascular, dar si pentru un tonus muscular mai bun. Beneficile de mai sus se pot obtine in foarte scurt timp urmand programele de antrenament Cardio Mix.

Nu conteaza varsta la care mergeti la o sala de sport ci doar dorinta de a va imbunatati starea de sanatate. Daca totusi, aveti 50 de ani, spre exemplu, ar fi bine sa consultati mai intai un specialist care sa va adapteze programul de sport organismului dumneavoastra.

Nu conteaza daca alergati, mergeti pe bicicleta sau faceti exercitii intr-o sala de sport. Totul este sa faceti sport.

Mihai Dragomir vorbeste la Europa FM si despre cateva dintre regulile de baza pe care trebuie sa le urmati pentru a da jos kg in plus.

Mihai Dragomir va recomanda sa va schimbati atitudinea fata de mancare: in primul rand, incercati sa nu ajungeti la infometare.

Trebuie sa tineti cont de alimentatia sanatoasa si de orele la care mancati. Cat de mult dar si de cata miscare faceti.

Mihai Dragomir atentioneaza ca ardem foarte putine calorii comparativ cu caloriile provenite din cantitatile mari de alimente ingurgitate.

Putem insa sa ne luam repere – cat consumam si cat sport facem – intr-o zi – asa incat organismul nostru sa nu sufere socuri metabolice ( infometarea nu este o solutie pentru a slabi ). Raportul ar trebui sa fie macar 70% – consum energetic din hrana consumata.

Pentru asta, avem nevoie de cel putin 20 de minute zilnice de miscare – ceea ce ne asigura pe mai departe o buna functionare a organelor interne implicit o stare de bine a organismului.

Conteaza si ce si cat mancam. Mancarea ar trebui sa fie cat mai proaspata, de preferat este sa evitam mancarea gatita.

Daca totusi gatim, ar trebui sa alegem sa fierbem alimentele (fierberea sa fie o baie de abur si nu una propriu zisa) si nu sa le prajim pentru ca astfel se pierd proprietatile produselor.

La cafea ar fi bine sa folosim zaharul brun, daca vrem neaparat sa indulcim. Dar este de preferat sa evitam indulcitorii. La un ceai, mierea poate fi folosita cu succes ca indulcitor.

Mihai Dragomir recomanda apa plata si nu acidulata. Acidul ne poate provoca balonare si disconfort.

Un alt sfat: sa impartim mancarea in mai multe portii/mese, pe parcursul unei zile, dar si sa acordam timpul necesar digestiei, intre mese.