Confidenţialitate

Cum poți să obții despăgubire pentru un zbor întârziat? 3 recomandări (P)

Dacă te-ai aflat vreodată în situația frustrantă a unui zbor întârziat, a unui refuz de îmbarcare sau chiar a unui zbor anulat, avem o veste bună pentru tine. Este posibil să ai dreptul la despăgubiri! Imaginează-ți că poți primi până la 600 de euro doar pentru că zborul tău a fost întârziat sau anulat. Sună bine, nu-i așa?

Exact acest lucru este ceea ce EC261/2004, regulamentul european privind compensațiile companiilor aeriene, oferă pasagerilor aflați în astfel de situații. Citește în continuare pentru a afla cum să îți revendici despăgubirea și să transformi o situație supărătoare într-un câștig!

1. Află regulile și reglementările privind despăgubirile pentru întârzierile de zbor!

Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al UE produce schimbări majore, oferind pasagerilor drepturi și despăgubiri în caz de întârzieri, anulări și refuz de îmbarcare. Această lege a UE este un instrument foarte important în arsenalul tău, care nu numai că se asigură că ești tratat cu respect de către companiile aeriene, dar îți poate da dreptul la compensații financiare. Așadar, să aprofundăm detaliile specifice ale despăgubirilor pentru întârzierile avionului!

Regulamentul CE261/2004 al UE definește întârzierea în funcție de ora de sosire, nu de momentul aterizării avionului. Pentru a declanșa mecanismul de compensare, întârzierea trebuie să fie din vina companiei aeriene și să depășească trei ore. Dar nu uita că nu întârzierea de la decolare contează, ci cea de la sosire.

Dar ce se întâmplă dacă nu numai că întârzii, dar și zborul tău este suprarezervat și ți se refuză îmbarcarea, sau dacă zborul este anulat fără un preaviz de cel puțin 14 zile? Dacă compania aeriană nu îți poate oferi o alternativă rezonabilă sau dacă alternativa duce la o întârziere semnificativă, ai dreptul la despăgubiri.

2. Află suma pe care o poți primi ca despăgubire!

Despăgubirea pe care o primești depinde de distanța zborului și de durata întârzierii.

  • Dacă ai zburat pe o distanță mai mică de 1 500 km și ai avut o întârziere mai mare de trei ore, ai dreptul la 250 de euro.
  • Pentru zboruri între 1 500 și 3 500 km cu o întârziere de peste trei ore, despăgubirea crește la 400 de euro.
  • În cazul zborurilor de cursă lungă de peste 3.500 km, dacă ai avut o întârziere de 3-4 ore, poți solicita 300 de euro, iar pentru întârzieri de peste patru ore, poți primi o compensație substanțială de 600 de euro.

În conformitate cu dispozițiile privind „dreptul la îngrijire” din cadrul CE261/2004, pasagerii au dreptul, de asemenea, la mese și băuturi răcoritoare proporționale cu timpul de așteptare, două apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri gratuite, cazare la hotel și transport la hotel dacă este necesară o ședere de una sau mai multe nopți. În cazul în care întârzierea depășește cinci ore, se poate solicita, de asemenea, rambursarea și un zbor de întoarcere la primul punct de plecare.

3. Asigură-te că știi cine te poate ajuta să obții despăgubirea pentru zborul întârziat!

Depunerea unei cereri de despăgubire pentru întârzierea zborului poate părea descurajantă, dar procesul este mai simplu decât ai putea crede. Totul începe cu verificarea eligibilității tale. Există numeroase instrumente online disponibile pentru a te ajuta să evaluezi dacă ești eligibil pentru despăgubiri. Tot ce ai nevoie sunt informațiile de bază despre zborul tău, cum ar fi numărul zborului, data și motivul întârzierii.

Odată ce eligibilitatea îți este confirmată, următorul pas este depunerea cererii de rambursare. Acest lucru implică furnizarea detaliilor despre zborul tău și inconvenientele pe care le-ai întâmpinat. De obicei, va trebui să completezi un formular online în care să detaliezi numărul zborului tău, durata întârzierii și orice alte informații relevante. Nu te îngrijora, nu este atât de complicat pe cât pare. Companiile care se ocupă de obținerea despăgubirilor pentru zboruri au simplificat acest proces, permițându-ți să finalizezi acest pas în doar câteva minute.

După ce ai trimis cererea de despăgubire, începe procesul de soluționare a acesteia. Aici intervine echipa de experți. Aceștia vor contacta compania aeriană în numele tău, reprezentându-te în toate comunicările. Ei vor milita pentru drepturile pe care le ai, asigurându-se că linia aeriană își îndeplinește obligațiile legale. Expertiza acestor profesioniști crește semnificativ șansele de succes ale unei cereri de despăgubire.

Ia în considerare informațiile prezentate, apelează la un expert și asigură-te că primești compensația pe care o meriți. La urma urmei, călătoria ta are o importanță majoră, ca și drepturile tale. Nu le lăsa să zboare!

Foto: Shutterstock