Confidenţialitate

Cu LiveWire, Harley-Davidson încearcă să atragă clienții tineri

Harley-Davidson pariază pe motocicletele electrice menite să atragă tinerii preocupaţi de problemele mediului şi să oprească declinul cifrelor din vânzări, relatează Mediafax, citând Reuters.

Harley livrează primele sale motociclete „LiveWire” – cu prețul de 29.799 dolari – către dealeri, dar există puține şanse ca brandul vechi de 116 ani să atragă clienți tineri.

Problema constă în principal în prețul acestui produs „super-premium”. Bicicleta costă aproape cât un Tesla Model 3 și își propune o piață care nu există cu adevărat, cea a motocicliștilor tineri, „verzi” și înflăcărați.

Motocicleta sport va fi disponibilă pentru precomandă în Statele Unite din ianuarie. Cu toate acestea, cea mai mare parte a comenzilor provin de la motocicliştii deja existenți, conform interviurilor cu 40 dintre cei 150 de dealeri din toată țara care distribuie motocicletele în acest an.

Peste un sfert din dealerii LiveWire sunt răspândiți în Wisconsin, Illinois, Indiana, Ohio, Michigan, California, Nevada, New Jersey și New York.

Harley nu a reușit de ani buni să își crească vânzările în Statele Unite, piața sa de top care reprezintă mai mult de jumătate din motocicletele vândute. Pe măsură ce clienţii lor de bază îmbătrânesc, compania cu sediul în Milwaukee constată că este dificil să-i atragă pe noii clienți.

În 2018, Harley a înregistrat cea mai puternică scădere a vânzărilor în ultimii patru ani în Statele Unite. Vânzările din Statele Unite vor fi din nou în scădere în acest an.