Confidenţialitate

Criza bicicletelor din Europa, provocată de lipsa componentelor și cererea mult peste așteptările producătorilor

Cum se explică lipsa de biciclete din mai multe regiuni? Lipsa de componente, arată o analiză publicată de site-ul RTL Franța.

Cifra de afaceri din sectorul bicicletelor a crescut cu 25% față de anul trecut – iar pentru unele comenzi clienții au de așteptat, notează presa franceză.

Situația se va prelungi cel puțin până în 2023 , potrivit RTL.

Este, fără îndoială, unul dintre marii câștigători ai crizei sănătății: bicicleta. Cum cifra de afaceri din sector a crescut cu încă 25% anul trecut, s-a ajuns la o penurie globală, arată radio RTL Paris. Trebuie să aștepți luni și luni pentru a-ți cumpăra modelul vizat, subliniază junaliștii.

Deficitul de stocuri este aproape general, din trei motive. Primul este că cererea este încă foarte puternică în Franța dar și în alte state. În Hexagon, spre exemplu, vânzările de biciclete electrice s-au dublat între 2019 și 2021, de la 400.000 la 800.000 de unități, iar aprovizionarea nu ține ritmul cu solicitările.

În al doilea rând, fabricile din Asia sunt copleșite. Mulți producători chinezi și-au mutat producția în Malaezia sau Vietnam, țări vizate de restricții până de curând. Deci activitatea s-a cam oprit. În plus, o fabrică mare de componente a ars în Taiwan, ceea ce a încurcat producătorii.

În cele din urmă, al treilea și ultimul motiv este lipsa de materii prime precum aluminiul sau oțelul, precum și lipsa componentelor. În aceste condiții, au crescut și prețurile cu aproape 10% – arată site-ul RTL.