Consumul de alcool înainte de culcare ne afectează somnul

Nu folosiți alcoolul pe post de somnifer! Dimineața o sa fiți mai obosiţi decât aţi fost înainte de culcare.

Există mai multe soluții pentru un somn bun, dar dacă v-ați gândit că alcoolul este una dintre ele, specialiștii vă contrazic.

În timp ce dormim, trecem prin mai multe faze ale somnului, printre care și faza REM caracterizată prin mișcări oculare rapide. Acestă fază în care apar visele se repetă la fiecare 90 de minute și este necesară pentru refacerea organismului și pentru o memorie bună. Întreruperea somnului în acest moment are consecințe asupra stării generale din timpul zilei care urmează. Ne pierdem starea de concentrare și de memorare, avem amețeli și oboseala se instalează ușor.

Cercetările demonstrează că atunci când bem alcool înainte de culcare adormim mai ușor, dar faza REM a somnului se scurtează, efect care se manifestă mai ales în a doua jumătate a nopții. De asemenea, consumul de alcool afectează respirația, apare sforăitul și apneea in somn, caracterizată prin pauze respiratorii repetate în timpul somnului.

Alături de mișcare și alimentație sănătoasă, somnul este esențial pentru o stare de sănătate optimă. În timpul somnului celulele intră într-un proces de reparație și dacă nu ne odihnim îndeajuns, sistemul imun este supresat, iar corpul este vulnerabil în fața infecțiilor. Lipsa cronică de somn are strânsă legătură cu apariția răcelii și gripei, diabetului, obezității, bolilor cardiovasculare și bolilor mentale.