Confidenţialitate


Construcția podului peste Dunăre, între Brăila și Tulcea: CNAIR cere aviz pentru lansarea licitației


Construcția podului peste Dunăre, între Brăila și Tulcea: CNAIR cere aviz pentru lansarea licitației

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere face primul pas pentru construcția podului peste Dunăre, între Brăila și Tulcea.

CNAIR a trimis la Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentanția de atribuire pentru ”execuția unui proiect care cuprinde podul suspendat peste Dunare, în zona Brăila”.

Instituția anunță, într-un comunicat de presă, că va lansa licitația publică după ce va obține validarea documentelor.

Detalii despre podul suspendat

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de aproape doi kilometri (1974,30 metri), din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La acesta se vor adăuga două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Podul ar urma să aibă o înălțime de cel puțin 38 de metri de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială. Lățimea totală a podului va fi de 31,70 metri.

Calea de pod va avea 22 de metri și va avea patru benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având câte 2,80 m fiecare.

Podul va fi poziționat între kilometrul 4+596 și 6+570 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la kilometrul 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

”De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri,  care se vor adăuga lungimii podului suspendat”, anunță CNAIR.

Lungimea totală a proiectului va fi însă mult mai mare  – de 23,413 kilometri. Proiectul va cuprinde și două secțiuni: drumul principal Brăila-Jijila, cu o lungime de 19 km, fiind prevăzut cu două benzi pe sens, și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin, în lungime de 4,328 km, fiind prevăzut cu o bandă pe sens.

CNAIR anunță că, potrivit studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiției va depăși 2 miliarde de lei, fără TVA.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a precizat că ”podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient“.”

 

 


Ultimele stiri
Taxe mai mari pentru turiștii care vor să viziteze parcurile naționale din Statele Unite. Cât va costa un…

STUDIU: Adolescenții preferă să discute cu chatboturile anumite probleme de sănătate mintală decât să ceară ajutorul unui specialist…

Cum ne îmbrăcăm de sărbători: Ce spun despre noi culorile pe care le purtăm | GALERIE FOTO

Semnificațiile icoanei Nașterii Domnului: Simboluri, izvoare și reprezentări tradiționale | GALERIE FOTO

Părintele greco-catolic Victor Ostropel, despre ce înseamnă „magia” Crăciunului: „Să petrecem această sfântă și dumnezeiască sărbătoare cu simplitate…

Preotul Stănel Roșu, despre însemnătatea Crăciunului: „Trebuie să fim în primul rând oameni, să ne iertăm, să ne…

Crăciunul la ortodocși și catolici, sărbătorit pe 25 decembrie

Amintiri valoroase de Crăciun ale câtorva dintre jurnaliștii Europa FM. Cum arăta odinioară colindatul la sat și copilăria…

Bradul de Crăciun, o tradiție cu rădăcini în Antichitate. Unde a apărut obiceiul împodobirii lui

Obiceiuri de Crăciun, în Transilvania. „Ce presupune „Colinda de ceată bărbătească”, inclusă în patrimoniul mondial UNESCO în 2013…