Confidenţialitate

CNAIR: 19 oferte pentru secţiunea de autostradă Suplacu de Barcău – Borş

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă, într-un comunicat, că prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) au fost depuse 19 oferte pentru proiectarea şi execuţia celor trei loturi ale secţiunii de autostradă Suplacu de Barcău-Borş, parte din Autostrada Transilvania.

“Astăzi s-a încheiat perioada de depunere în SEAP a ofertelor pentru contractele destinate proiectării şi execuţiei celor trei loturi ale secţiunii de autostradă Suplacu de Barcău Borş, parte a autostrazii Braşov-Tg.Mureş-Cluj-Oradea (autostrada Transilvania). Secţiunea 3 C are o lungime de aproximativ 60 de km (km 4+200 si km 64+450) şi este este împărţită în trei loturi (subsecţiuni)”, precizează CNAIR.

Pentru lotul 1 (subsecţiunea 3C1), Suplacu de Barcău – Chiribiş (km 4+200 – km 30+550), cu o valoare estimată de 377,651 milioane de lei, fără TVA, au fost depuse cinci oferte de la Asocierea Construcţii SA – Hidroelektra Niskogradnja DD, Nurol Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi, Asocierea Olivieri Costruttori SRL – Impresa di Costruzioni ING. E. Mantovani SpA – De Sanctis Costruzioni SpA, Asocierea Trameco SA – Vahostav – SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL şi Viaroad SRL.

Şapte oferte au fost depuse pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 (subsecţiunea 3C2) Chiribiş – Biharia (km 30+550 – km 59+100), cu o valoare estimată, fără TVA, de 454,414 milioane de lei, respectiv de la Asocierea Construcţii SA – Hidroelektra Niskogradnja D.D., Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AS – Tancrad SRL, Nurol Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi, SBI International Holdings AG, Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, Asocierea Strabag SRL – Straco Grup SRL, Asocierea Trameco SA – Vahostav – SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL.

Lotul 3 (subsecţiunea 3C3) Biharia – Borş (km 59+100 – km 64+450), cu o valoare estimată la 159,223 milioane de lei, fără TVA, a “adunat” şi el şapte oferte, respectiv Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj SA, Asocierea Construcţii SA – Hidroelektra Niskogradnja D.D., Asocierea IC Ictas Insaat ve Sanayi ve Ticaret AS – Tancrad SRL, SBI International Holdings AG, Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, Tirrena Scavi SpA, Asocierea Trameco SA – Vahostav – SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL.

Potrivit CNAIR, durata contractului pentru loturile 1 şi 2 este de 84 de luni şi cuprinde şase luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

Pentru lotul 3, durata contractului este de 79 de luni şi cuprinde patru luni perioada de proiectare, 15 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

“Durata contractului de lucrări poate varia în funcţie de perioada de garanţie ofertată de operatorul economic desemnat câştigător. În perioada următoare va avea loc evaluarea ofertelor, respectându-se termenele şi etapele procedurale, conform legislaţiei în vigoare”, precizează compania.

Lotul 1 (subsecţiunea 3C1) Suplacu de Barcău – Chiribiş are o lungime de 26,35 kilometri. Traseul acestui lot începe în zona localităţii Marca (intersecţia cu DC95) la km 4+200. Traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău la km 6+700, după care intră în zona câmpului petrolier unde, la km 9+000, intersectează, DJ 191B (Suplacu de Barcău – Foglaş). În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău – Marghita), la sud de localităţile Dolea şi Margine. La km 22+500, la sud de Abrum, traseul autostrăzii traversează calea ferată Tauteu – Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiş, traseul intersectează DJ 191A (Chiribiş-Tauteu), unde a fost prevăzut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita. Traseul va continua într-o zonă de câmpie, înscriindu-se în zona Chiraleu şi Sinlazar, intersectând DN 19E, la km 30+480.

Lotul 2 (subsecţiunea 3C2) Chiribiş – Biharia are lungimea de 28,55 kilometri. Acest lot începe în zona localităţii Sinlazar (intersecţia cu drumul naţional DN 19E), respectiv km 30+550, pe traseul subsecţiunii 3C-2. În continuare traseul se desfăşoară într-o zonă de câmpie, cuprinsă între localităţile Mişca şi Chişlaz, unde DN 19E (Chiribiş – Sălard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul trece apoi la sud de localitatea Pocluşa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, intre localităţile Sarsig şi Hăuceşti şi intersectează DJ 767 (Tiglead – DN19E) la km 39+950. La km 40+980 traseul autostrăzii trece prin zona Fegernic, pe o lungime de circa l00 de metri, intersectându-se apoi la km 41+319 cu drumul comunal DC 42. De aici, traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Sălard). Traseul autostrăzii continuă spre graniţa cu Ungaria, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum naţional care se deviază de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Lotul 3 (subsecţiunea 3C3) Biharia – Borş are o lungime de 5,35 kilometri. Lotul începe în zona localităţii Biharia (km 59+100). Traseul tranzitează o zonă de câmpie, cuprinsă între localităţile Biharia, Satu Nou şi graniţa cu Ungaria. Intersectează DN 19 (Oradea-Satu Mare) la km 59+614, prin nordul localităţii Biharia. La km 59+875 este prevăzut un nod rutier (nodul Biharia), cu cinci bretele rutiere şi trei pasaje. În apropierea acestui nod rutier se află calea ferată CF 402 Oradea – Satu Mare, pe care o intersectează la km 60+066. Acest lot încheie traseul autostrăzii Braşov – Cluj – Borş la km 64+450 (frontiera cu Ungaria).

Durata contractului pentrul 1 şi 2 este de 84 de luni şi cuprinde: 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie. Pentru lotul 3 durata contractului este de 79 de luni şi cuprinde: 4 luni perioada de proiectare, 15 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

”Durata contractului de lucrări poate varia în funcţie de perioada de garanţie ofertată de operatorul economic desemnat câştigător. În perioada următoare va avea loc evaluarea ofertelor, respectandu-se termenele şi etapele procedurale, conform legislaţiei în vigoare”, se arată în comunicat.