Cei care iau micul dejun sunt mai slabi, mai inteligenţi şi mai sănătoşi

În plus, recent au fost publicate mai multe studii în reviste de specialitate care susțin că cei care iau micul dejun au risc mai scăzut de diabet de tip 2 și boli cardiace.

Faceți parte din categoria celor care mănâncă dimineața sau din a celor care sar peste micul dejun? Mai mulți specialiști din domeniul medical au studiat relația dintre obiceiul de a mânca zilnic mic dejun și starea de sănătate.

Mai multe studii observaționale au arătat că cei care sar peste micul dejun au tendința să fie supraponderali. Teoria este simplă: cu cât ne înfometăm mai mult dimineața, cu atât vom mânca mai mult la celelalte mese sau chiar pe parcursul întregii zile.

Bineînțeles contează și ce mâncăm la micul dejun. Este recomandat să evităm alimentele cu un conținut crescut de zahăr și alți carbohidrați și să le alegem pe cele bogate în proteine precum iaurtul grecesc, afinele, nucile, sau carnea slabă, ouă sau legume.

Există legătură între a mâncă mic dejun și inteligență? Rezultatele unui studiu desfășurat în mai multe grădinițe din China în 2013 au arătat că acei copii care iau micul dejun în mod regulat au un coeficient de inteligență mai ridicat decât cei care nu au acest obicei sănătos, indiferent de educația și ocupația părinților. Astfel, această masă a zilei este foarte importantă pentru creierul copiilor și adolescenților.

Tot recent au fost publicate mai multe studii în reviste de specialitate care susțin că cei care iau micul dejun au risc mai scăzut de diabet de tip 2 și boli cardiace. Bărbații care nu obișnuiesc să ia micul-dejun au un risc cu 27% mai mare de a suferi o criză cardiacă sau de a muri din cauza unei insuficienţe cardiace, în comparaţie cu aceia care obişnuiesc să ia micul-dejun.