Ce putem mânca în luna decembrie pentru a susţine sănătatea organismului

Nu uitaţi – având o alimentaţie corectă şi echilibrată, ne putem bucura mult mai ușor de sărbătorile din luna decembrie.

Luna decembrie este luna petrecerilor și meselor încărcate cu tot felul de bunătăți. Avem, însă, la dispoziție alimente sănătoase care vin în ajutorul organismului nostru, contribuind la o stare de sănătate excelentă.

Ciupercile sunt o sursă utilă de proteine, dar și de antioxidanți precum seleniul, care protejează împotriva bolilor de inimă, procesului de îmbătrânire și cancerului, sau cuprul, un mineral utilizat în producerea celulelor roșii ale sângelui. Un anumit tip de ciuperci scade colesterolul și întărește sistemul imunitar.

Varza, mai ales cea chinezească, are proprietăți asemănătoare. Conține vitamina K, element important pentru sănătatea oaselor, vitamina C, fibre și potasiu. Anumite studii susțin că are un rol și în prevenirea bolii Alzheimer.

Nu trebuie să uităm nici de broccoli. Reputația acestuia este bine cunoscută și meritată datorită conținutului important de calciu, fier, potasiu și vitaminele B, E și K. Consumând broccoli, lupta împotriva problemelor de vedere, osteoporozei și atacului vascular cerebral este mult mai ușoară.

Țelina este un alt aliment recomandat în acest anotimp. Fibrele alimentare, vitamina B6 și potasiul pe care aceasta le conține aduc o contribuție importantă sănătății organismului nostru. Există date despre rolul țelinei în combaterea cancerului de colon.

Nu în ultimul rând, usturoiul este un adevărat stimulent al sistemului imunitar, ajutând organismul să lupte împotriva virusurilor și bacteriilor. Mai mult, datorită alicinei, substanță prezentă și în ceapă, usturoiul reduce tensiunea din artere, protejează inima și creierul și previne apariția mai multor tipuri de cancere.

Nu uitaţi – având o alimentație corectă şi echilibrată, ne putem bucura mult mai ușor de sărbătorile din luna decembrie.