Confidenţialitate


CE, despre România: Trecerea la învățământul la distanță riscă să agraveze inegalitățile deja mari | AUDIO


CE, despre România: Trecerea la învățământul la distanță riscă să agraveze inegalitățile deja mari | AUDIO

În ciuda măsurilor de atenuare a impactului COVID-19 asupra educației, trecerea la învățământul la distanță riscă “să agraveze inegalitățile deja mari” – este concluzia în privința României, prezentată în Monitorul anual al Comisiei Europene privind Educația.

„Contextul socioeconomic afectează în mod semnificativ performanțele elevilor/studenților, limitând rolul pe care îl poate juca educația ca garant al egalității de șanse”, transmite Comisia.

Raportul notează că, deși țara noastră a avut la dispoziție bani europeni și a prezentat planuri de digitalizare a sistemului de învățământ, elevii și profesorii din România au competențe digitale mai slabe decât media europeană.

România este una din țările din Uniunea Europeană care investește cel mai puțin în educație.

Acest aspect se resimte mai ales în învățământul preuniversitar, ceea ce de la începutul epidemiei în România a accentuat și mai tare inegalitățile dintre elevii de la țară față de cei de la oraș, remarcă expertul în educație Marian Staș:

Lucrurile făcute din martie și până acum sunt insuficiente. Nu au focalizările necesare pentru a aduce sistemul la niște parametri de funcționare cât mai buni cu putință. Am în vedere, de pildă, un aspect extrem de neplăcut – promisiunea ca la începutul anului școlar, 250 de mii de tablete să fie în casele copiilor.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Doar 60% dintre tinerii din România au competențe digitale de bază, în timp ce în majoritatea statelor din Uniune, 8 din 10 elevi și studenți au abilități medii de utilizare a tehnologiei.

„Contrar opiniei larg răspândite conform căreia tinerii de astăzi reprezintă o generație de <nativi ai erei digitale>, rezultatele sondajului indică faptul că mulți dintre ei nu-și dezvoltă competențele digitale la un nivel suficient”, se arată în raport.

În ceea ce privește profesorii, raportul Comisiei Europene notează că deși s-au investit bani de când răspândirea coronavirusului a forțat închiderea școlilor, nu multe cadre didactice și-a îmbunătățit competențele digitale.

Este necinstit să spunem că din martie și până acum n-au apărut progrese în ceea ce privește capacitatea de a livra educație online a profesorilor. (…)

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Monitorul anual al educației atrage atenția că unul dintre cele mai importante obiective pentru modernizarea sistemului educațional din România este îmbunătățirea sistemului de formare al profesorilor.

Totodată, Comisia mai transmite că este necesară asigurarea unei mai bune dotări a școlilor cu echipamente digitale.


Ultimele stiri
Premierul Bolojan: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă menajeră va fi reluată în Prahova. Despre responsabili: „Dacă…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…

Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul? | VIDEO

Secţiile Unite ale Curții Supreme sesizează CCR cu privire la proiectul de lege privind pensiile magistraților

STUDIU: 65% dintre români se așteaptă la cheltuieli mai mari de Crăciun față de anul trecut | AUDIO

Furnizarea apei va fi reluată în județul Prahova în următoarele zile, anunță prefectul județului. DSP a prelevat probe…