Confidenţialitate

Canada: Pană majoră a sistemelor de comunicații

Rogers Communications, cel mai mare furnizor de telefonie mobilă și de internet din Canada, a suferit o pană majoră, fiind afectate bancomatele și liniile telefonice de urgență, relatează BBC.

Activitățile instituțiilor guvernamentale au fost, de asemenea, afectate de problemă, a cărei cauză nu este cunoscută.

Compania susține că lucrează pentru a remedia defecțiunea, a doua din ultimele 15 luni.

„Știm cât de important este ca ai noștri clienții să rămână conectați”, a precizat Rogers Communications într-un comunicat. Compania are aproape 11 milioane de clienți.

Traficul pe internet a scăzut la aproximativ 75% din nivelul său normal, potrivit NetBlocks, o organizație de supraveghere a mediului online.

Poliție din Toronto a notat pe Twitter că unii utilizatori de telefoane mobile au întâmpinat probleme în a apela serviciile de urgență, în ciuda faptului că acesta rămâne „pe deplin operațional”. „Dacă apelul se conectează, vă rugăm să rămâneți în așteptare cât mai mult posibil”, a adăugat departamenteul.

Poliția din Ottawa a postat pe Twitter: „Dacă apelul eșuează, vă rugăm să încercați din nou sau să sunați de pe un telefon fix sau mobil de la un alt furnizor”.

Întreruperile au afectat și birourile de pașapoarte, tribunalele și sistemele de plată pentru autostrăzi.