Confidenţialitate

BLACK FRIDAY: Cel mai mare retailer online anunță că, doar în primele cinci secunde, numărul de comenzi a fost de peste 21.000

Black Friday 2020 va avea loc pe 13 noiembrie pe siteul celui mai mare magazin online din țară, E-mag, înaintea evenimentului fiind rezumate câteva date de la precedentele ediții Black Friday.

De Black Friday 2019, au fost la ofertă 3.500.000 de produse, iar valoarea celor comandate a depășit 499 de milioane de lei. Produsul comandat cel mai rapid la deschiderea ofertei a fost un telefon mobil Samsung Galaxy A10: în 28 de secunde, cele 1000 de bucăți fiind rapid epuizate. De Black Friday 2019, Emag a înregistrat peste 10.8 milioane de vizite, 56.931 de clienți noi și un total de 234 ani, 93 zile și 14 ore petrecute petrecute pe site-ul magazinului.

Pentru Black Friday 2018 au fost incluse în promoție peste 3.000.000 de produse. Doar în primele cinci secunde numărul de comenzi a fost de 21.170.

Este de așteptat ca și alte magazine să-și alinieze programul de Black Friday după calendarul promovat de Emag pentru a nu rata startul cumpărăturilor, chiar dacă unii au transformat ”sărbătoarea cumpărăturilor” dintr-o zi într-o săptămână, o lună sau chiar un serial consumat în fiecare weekend.

Black Friday 2020, conform tradiției americane

Ziua de 27 noiembrie 2020 este Black Friday în Statele Unite ale Americii, țara care este, de altfel, la originea acestui fenomen global de shopping. În State este, întotdeauna, vinerea de după Thanksgiving, adică Ziua Recunoștinței, care are loc întotdeauna în a 4-a joi a lunii noiembrie, și este semnalul de începere a sezonului de cumpărături pentru sărbătorile de iarnă.

În această zi, comercianții americani taie masiv prețurile, lansează promoții nemaivăzute și deschid magazinele încă din zori, în timp ce zeci de milioane de cumpărători se înghesuie să prindă cele mai bune oferte. Nu este neobișnuit ca în fața unora dintre magazine să se facă încă de peste noapte cozi lungi, iar uneori se produc scene de asalt și panică la deschiderea ușilor. Totuși, în ultimii ani, creșterea shoppingului online a mai domolit aceste atacuri ale cumpărătorilor la rafturi.

Nu este foarte clar de unde vine termenul Black Friday, Vinerea Neagră, dar cea mai comună interpretare este că, în urma vânzărilor masive din această zi, comercianții trec cifrele de afaceri din roșu, adică de pe deficit, pe negru, adică pe profit – să fie primit.