Confidenţialitate

Băneasa Shopping City lansează proiectul de combatere a abandonului școlar ”It`s OK to help them dream” (P)

Băneasa Shopping City anunță lansarea noului proiect de responsabilitate socială ”It`s OK to help them dream”, derulat cu scopul participării la eforturile de combatere a abandonului școlar și de susținere a accesului la educație în rândul copiilor proveniți din familii defavorizate.

În perioada 18 octombrie – 26 noiembrie, la centrul de donații amplasat în parcarea exterioară Băneasa Shopping City, vor fi colectate articole de îmbrăcăminte și încălțăminte noi sau uzate, potrivite copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 14 ani.

Proiectul este realizat în parteneriat cu SOS Satele Copiilor România, iar la finalul lunii noiembrie, donațiile vor merge către cei 1000 de copii susținuți în prezent de organizația nonguvernamentală, atât către cei care provin din comunitățile defavorizate, cât și către cei îngrijiți direct de organizație și cresc în cele 3 sate SOS din București, Sibiu și Bacă­­­u.

Mulți dintre copiii fără posibilități renunță la școală sau merg sporadic pentru că nevoile materiale trec înaintea celor educaționale, pentru că rechizitele, cărțile, hainele și încălțămintea de care au nevoie reprezintă un lux. Fără acces la educație și provenind din familii fără resurse materiale, acești copii rămân în anonimat, cu vise și talente irosite, care altfel i-ar putea ajuta să reprezinte România la competiții internaționale, iar mai târziu, să devină lideri valoroși în cadrul societății.

«De cele mai multe ori, copiii au nevoie de sprijinul adulților pentru a ajunge acolo unde își doresc, însă o parte dintre aceștia provin din familii atât de sărace, încât nu pot merge la școală pentru că le lipsesc până și hainele sau încălțămintea. Astfel, se perpetuează cercul vicios al sărăciei materiale care duce la sărăcia educațională.

Prin lansarea acestei campanii, alături de cei care vor veni să doneze, ne dorim să influențăm în bine viitorul copiilor fără posibilități. În viitor vom lansa și alte campanii în zona educațională, astfel încât, în timp, să ajutăm cât mai mulți copii.», a declarat Alexandru Bogdan, Director de Marketing Băneasa Shopping City.

«O bună parte a activității desfășurate de SOS Satele Copiilor este dedicată susţinerii familiilor vulnerabile, în vederea menținerii copiilor în școală, prin asigurarea de îmbrăcăminte, încălțăminte, rechizite școlare, alimente și consiliere. Astfel, 98% dintre copii provenind din comunitățile în care acționăm au putut merge în continuare la școală.», a adăugat Diana Podaru, Director General SOS Satele Copiilor România.

Conform celui mai recent Monitor European al Educației și Formării (nov. 2016), în România rata de părăsire timpurie a școlii se situa în 2015 la 19,1%, în timp ce rata medie europeană este de 11%. Ratele de abandon școlar sunt semnificativ mai mari pentru copiii din mediul rural, de 27,8%, față de 19,3% în orașele și zonele suburbane și 5,9 % în orașe mari, iar unul dintre principalele motive ale acestei incidențe îl constituie sărăcia.

Din totalul celor 4 milioane de copii români cu vârste cuprinse între 0-18 ani, 50% sunt expuși riscului de sărăcie și excluziune socială, după cum arată un raport Salvați Copiii realizat în 2016, iar 300.000 se află în afara sistemului de educație, conform unui studiu Unicef publicat anul acesta.

Acțiunile de CSR ale Băneasa Shopping City stau sub mesajul „Together for Tomorrow. All in the name of education” și sub viziunea că succesul oricărei inițiative îndreptate spre beneficiul comunităților este reprezentat de munca în echipă, de sentimentul de solidaritate creat și o cât mai largă participare, atât a oamenilor, cât și a brandurilor. Prin campaniile de responsabilitate socială desfășurate, Băneasa Shopping City își dorește să contribuie la construirea unui viitor sustenabil prin susținerea celui mai important factor, cel al educației.

Pentru mai multe detalii referitoare la campanie, puteți accesa pagina https://www.baneasa.ro/doneaza.