Când vine vorba de cumpărarea unei mașini second hand, este de obicei un proces dificil. Mulți șoferi caută cel mai bun compromis. Mașina ideală este atât accesibilă cât și cât mai nouă posibil.
Starea generală a mașinii este adesea descrisă de kilometraj. Dar acest lucru este adesea uitat sau pur și simplu trecut cu vederea. Cumpărătorii pot cheltui mult mai mult decât merită de fapt mașina dacă kilometrajul este modificat.
Fiecare vehicul fabricat are un contor de parcurs care arată câte mile sau kilometri a parcurs acea mașină în timpul vieții sale. Citirea contorului de parcurs reflectă uzura fiecărui automobil. Cu toate acestea, atunci când kilometrajul este modificat se ajunge la costuri de funcționare greu de estimat.
O mașină poate trece de la a fi un chilipir la un dezastru financiar în câteva secunde. De exemplu, o mașină cu 100.000 de kilometri dați înapoi poate fi imprevizibilă și foarte costisitoare de întreținut. De asemenea, va fi indezirabilă atunci când vine vorba să fie vândută din nou în viitor.
carVertical, compania care verifică istoricul mașinilor prin VIN, a efectuat cercetări pentru a afla ce mașini sunt cel mai frecvent modificate la kilometraj. Datele au fost colectate din baza de date extinsă a carVertical. Lista a arătat procentul de mașini cu kilometrajul modificat în funcție de model – pe baza tuturor modelelor de mașini analizate.
Au existat peste jumătate de milion de rapoarte analizate în ultimele 12 luni (octombrie 2019 – octombrie 2020), cu date de pe diferite piețe din întreaga lume, inclusiv Polonia, România, Ungaria, Franța, Slovenia, Slovacia, Republica Cehă, Letonia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Germania, Croația, Rusia și Statele Unite ale Americii.
Mașinile din Germania sunt printre cele mai frecvente vehicule cu kilometrajul modificat. O altă observație interesantă este segmentarea mașinilor. Mașinile din segmentul Premium sunt mult mai des modificate decât cele din clasa Economy. Luxoasele serii BMW 7 și X5 sunt cele mai susceptibile de a fi modificate.
Mașinile mai vechi tind să fie modificate mai frecvent. Studiul a dezvăluit că cele mai multe vehicule Premium cu kilometrajul modificat sunt mai vechi decât mașinile din clasa economică.
Datele care arată autovehiculele cu kilometrajul modificat în funcție de tipul de combustibil reflectă selecția specifică a autovehiculelor din Europa Centrală și de Est. Șoferii din țările occidentale vând vehicule cu kilometri mari și întreținere costisitoare. Aceste mașini cu kilometraj fals aterizează de obicei în țări din estul Europei.
Unele mașini, precum Audi A6, Volkswagen Touareg și Mercedes-Benz E-Class sunt aproape toate pe motorină. Există doar câteva procente din variantele pe benzină cu kilometraj modificat. Decalajul masiv dintre diferitele tipuri de combustibil înseamnă că există un risc mai mic de a lua o mașină pe benzină cu un kilometraj modificat.
Cele mai frecvente fraude de kilometraj pot fi observate în Europa Centrală și de Est. Țările din Occident suferă mai puțin din cauza problemei modificarii kilometrajului.