Alimente necesare unui sistem imunitar sănătos

Alimentaţia este importantă privind susţinerea imunităţii.

Corpul nostru se apară împotriva diverselor afecțiuni și infecții cu ajutorul sistemului imunitar. Acesta asigură căutarea și distrugerea agenților patogeni.

Ciupercile conțin seleniu și antioxidanți. Niveluri scăzute de seleniu în organism se asociază cu un risc crescut pentru apariția răcelilor severe. Tot ciupercile, conțin și vitamine B precum riboflavină și niacină, cu rol în menținerea unui sistem imunitar sănătos. Studii pe animale de laborator au demonstrat de asemenea că ciupercile au funcții antivirale, antibacteriene și anti-tumorale.

Pepenele verde este cunoscut pentru calitățile sale hidratante și răcoritoare. Conține, de asemenea, din plin un antioxidant puternic, glutationul, care luptă împotriva infecțiilor. În special, acesta se găsește la limita dintre coajă și miez.
Varza conține glutamină, substanță importantă pentru funcționarea celulelor sistemului imun care ajută corpul în repararea rănilor sau combaterea efectelor dăunătoare ale agenților infecţioşi.

Sistemul imunitar este afectat de stres. Dar mâncând migdale, bogate în vitaminele B și E, consolidăm răspunsul imun.

Usturoiul atacă direct agenții patogeni, inclusiv Helicobacter pylori, bacteria din stomac care provoacă ulcer și cancer gastric.

Cartofii dulci, broccoli, grapefruit, spanacul și ceaiul verde sau ceaiul negru sunt, de asemenea, alimente pe care le avem la îndemână pentru un sistem imunitar sănătos.