ALASKA: Reacție alergică severă a unei asistente la vaccinul Pfizer/BioNTech

O asistentă medicală din statul american Alaska a prezentat o reacţie alergică severă la scurt timp după ce i-a fost administrat vaccinul Pfizer/BioNTech, fiind spitalizată ulterior.

Potrivit NBC, femeia de vârstă mijlocie nu avea un istoric de alergii şi nu mai intrase vreodată în şoc anafilactic, reacţiecare poate fi fatală.

Femeia a început să se simtă rău la 10 minute după ce a fost vaccinată.

Simptomele au progresat spre ritm cardiac crescut, respiraţie greoaie și erupție cutanată.

Depășind reacția alergică, asistenta ar urma să fie externată.

Toţi cei 96 de angajaţi Bartlett Regional Hospital, cărora le-a fost afministrat vaccinul, se află sub observaţie.

Cazul asistentei este singular în SUA, a declarat doctorul Jay Butler, şeful grupului de răspuns la criza de coronavirus din cadrul Centrului american de control şi prevenţie a bolilor.

În Marea Britanie, două cadre sanitare au prezentat reacţii alergice similare după ce au primit, săptămâna trecută, vaccinul Pfizer/BioNTech.

Reacţiile alergice la vaccinuri sau medicamente sunt rare.





Ascultă online Europa FM / Descarcă gratuit aplicaţia Europa FM pentru Android sau aplicaţia Europa FM pentru iOS