Confidenţialitate


Profesor Marina Ștefania Manea: „Poți să duci un copil de la nota 4 la nota 5? Poți să-l aduci pe copil de la munca pământului în băncile școlii? Performanță” | AUDIO


Profesor Marina Ștefania Manea: „Poți să duci un copil de la nota 4 la nota 5? Poți să-l aduci pe copil de la munca pământului în băncile școlii? Performanță” | AUDIO

„Cum evaluăm activitatea profesorilor și ce înseamnă performanța în învățământ?” – sunt întrebările la care a răspuns Marina Ștefania Manea, profesor de limba română la Colegiul Național „Mihai Viteazul” București, invitată la emisiunea „Academia Europa FM”, realizată de profesorul de istorie Marcel Bartic.

Discuția are loc în contextul în care premierul Marcel Ciolacu a anunțat recent că profesorii vor fi evaluați pe o platformă online care va conține atât analiza performanței profesorilor la clasă, cât și feedback de la colegii de cancelarie și directorul școlii.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Marcel Bartic: Să încercăm să descriem modalitatea de evaluare a profesorilor pe care o avem în prezent. Ce anume nu merge bine sau care sunt limitele acestui sistem de evaluare?

Marina Ștefania Manea: „Profesorul nu mai reușește să se adreseze corespunzător generațiilor de elevi”

Marina Ștefania Manea: Păi, haideți să o luăm cu începutul! Eu sunt tânăr profesor, îmi doresc să intru în sistem, voi trece printr-o serie de inspecții de evaluare pentru a susține gradele didactice la o distanță de timp. Vorbim despre definitivat, gradul al doilea, gradul unu. Luăm în calcul și examenul de titularizare pe care trebuie să-l trec pentru a fi repartizat, dacă am noroc – și aici o spun și cu puțină ironie – pentru că, la un moment dat, s-ar putea să fii un profesor foarte bine pregătit și să nu ai acest noroc. (…) Mai departe, o altfel de testare sau o altfel de inspecție la clasă, profesorul nu primește. Se mai întâmplă în școli să existe inspecții tematice și inspecții generale, iar la finalul anului acea autoevaluare, urmată de evaluarea pe care directorul, împreună cu membrii consiliului de administrație, o fac profesorului.

Marina Ștefania Manea: Deci de ce mai are nevoie profesorul de o altă evaluare? Se pare că mai are nevoie, din perspectiva părinților, pentru că, în ultimele zeci de ani, nu mai reușește să se adreseze corespunzător generațiilor de elevi pe care le cuprinde acolo, în sala de clasă. Și asta se întâmplă de ce? Că nu e el pregătit? Că nu are acele cunoștințe necesare? Spunea, la un moment dat, un profesor universitar că noi avem profesori buni de matematică, de biologie, chimie, dar ei nu sunt la fel de buni mentori și educatori pentru copiii aceștia, pentru că nu sunt formați în psihologia vârstelor copiilor. Pe noi nu ne-a format facultatea, formarea inițială nu a pus bazele acestei înțelegeri în profunzime a psihologiei vârstelor copiilor. De aceea abandonăm foarte mulți dintre noi această profesie. E foarte greu dacă nu înțelegi cum funcționează copilul.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Marina Ștefania Manea: „Poți să duci un copil de la nota 4 la nota 5? Performanță”

Marcel Bartic: Ajungem la ideea de performanță. Plătim profesorii în funcție de performanța la clasă. Cum definim această performanță? De unde știm că un profesor își face treaba?

Marina Ștefania Manea: În mintea mea, lucrurile ar sta așa: poți să duci un copil de la nota patru la nota cinci? Deci să-l duci spre promovare? Performanță. Poți să duci un copil de la nota 5-6 la 7-8? Performanță. Adică mie mi se pare că sunt trei trepte importante aici, în egală măsură. Poți să-l aduci pe copil de la munca pământului cu mama și tatăl lui, acolo la țară, în băncile școlii? Ai tu niște instrumente – nu doar tu, profesor, că nu vei putea face singur lucrul acesta. Trebuie să ai mai multe. Toate aceste măsuri, să spunem, cu rezultate, pot conduce într-un final către performanță. De ce n-am putea să o evaluăm în acești termeni?

Sursa foto: Shutterstock


Ultimele stiri
Taxe mai mari pentru turiștii care vor să viziteze parcurile naționale din Statele Unite. Cât va costa un…

STUDIU: Adolescenții preferă să discute cu chatboturile anumite probleme de sănătate mintală decât să ceară ajutorul unui specialist…

Cum ne îmbrăcăm de sărbători: Ce spun despre noi culorile pe care le purtăm | GALERIE FOTO

Semnificațiile icoanei Nașterii Domnului: Simboluri, izvoare și reprezentări tradiționale | GALERIE FOTO

Părintele greco-catolic Victor Ostropel, despre ce înseamnă „magia” Crăciunului: „Să petrecem această sfântă și dumnezeiască sărbătoare cu simplitate…

Preotul Stănel Roșu, despre însemnătatea Crăciunului: „Trebuie să fim în primul rând oameni, să ne iertăm, să ne…

Crăciunul la ortodocși și catolici, sărbătorit pe 25 decembrie

Amintiri valoroase de Crăciun ale câtorva dintre jurnaliștii Europa FM. Cum arăta odinioară colindatul la sat și copilăria…

Bradul de Crăciun, o tradiție cu rădăcini în Antichitate. Unde a apărut obiceiul împodobirii lui

Obiceiuri de Crăciun, în Transilvania. „Ce presupune „Colinda de ceată bărbătească”, inclusă în patrimoniul mondial UNESCO în 2013…