Confidenţialitate

Suma record de 764.000 de euro, strânsă prin licitație la Festivalul Brazilor de Crăciun, va ajunge la copiii nevoiași | GALERIE FOTO

Festivalul Brazilor de Crăciun a adunat 764.000 de euro pentru copiii nevoiași, în urma licitării a 26 de brazi unicat. Cei mai mulți bani au fost licitați pentru bradul creat de Omid Gannadi și Inside Academy, adjudecat contra sumei de 110.000 de euro.

Cea de-a 21-a ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun a obținut 764.000 de euro din licitarea celor 26 de brazi, bani ce vor fi folosiți pentru restabilirea accesului la educație și servicii medicale pentru copiii vulnerabili.

Cel mai râvnit brad al serii a fost cel creat de Omid Gannadi și Inside Academy, adjudecat de Kaufland România cu suma de 110.000 de euro.

Bradul creat de Ștefania Mircea și Salvați Copiii a fost adjudecat pentru suma de 82.000 de euro, prin efortul comun al Lidl România, Catena, Romanian Business Consult, Andreea Raicu și Mihai Morar.

”Oameni schimbă-lume. O biografie a speranței”, bradul creat de Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro, a fost adjudecat de Lidl România pentru suma de 50.000 de euro.

Bradul UNTOLD -”Luna Magic Tree”, adjudecat de Kaufland România pentru suma de 50.000 de euro.

Brăduțul semnat de Simona & Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique, „Viața roz văzută prin ochii copiilor”, a revenit PEPCO România contra sumei de 41.000 de euro.

Lucrarea Snow Goat a pictorului Gheorghe Fikl a fost adjudecată de Fildas contra sumei de 40.000 de euro.

Bradul ”Speranță”, ce poartă semnătura creatoarei de modă Doina Levintza, a fost adjudecat de către Catena, pentru suma de 35.000 de euro.

”Bradul Cinetic”, semnat de Laura Hîncu are revenit companiei BCR pentru suma de 20.000 de euro.

Bradul creat de Ada Tache & Karim Rashid, cu sprijinul EDENT ESTET, a fost adjudecat tot de către BCR, pentru 25.000 euro.

Nu în ultimul rând, bradul lui Dhaniel Nora & Sephora a fost achiziționat cu 20.000 de euro, de Kaufland.

La seara de gală au participat, printre alții, și dr. Alexandru Rafila, ministrul Sănătății, și doctorul Mihai Craiu, care au vorbit despre modelul de practici sociale și responsabilitate al Salvați Copiii.

“Felicit organizația Salvați Copiii, am avut un parteneriat îndelungat, este organizația care demonstrează cel mai bine responsabilitate și profesionalism și încă ceva, unic: preia atribuțiile instituțiilor, le transformă în modele de bune practici și reușește să aducă astfel sănătate copiilor din România. Să sperăm că este un început pentru țara noastră și aceste modele de bune practici să fie preluate și asumate de autorități”, a spus, pe scenă, ministrul Sănătății.

Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a vorbit despre puterea socială a generozității:

„Copiii vulnerabili au avut un an greu, în care s-au confruntat nu doar cu sărăcia și lipsurile materiale, ci și cu un sentiment acut de abandon, pe care nu au știut cum să îl gestioneze. De aceea e atât de importantă solidaritatea pe care am mobilizat-o la Festivalul Brazilor de Crăciun: ea le arată copiilor că noi, adulții, nu îi ignorăm, le suntem alături și le restabilim dreptul real de a merge la școală și de a fi protejați social. Solidaritatea a învins, pur și simplu, criza”.

Copiii români sunt cei mai expuși din Europa riscului de sărăcie severă, arată datele oficiale. Țara noastră se afla, în 2020, pe primul loc în topul făcut de Oficiul European de Statistică.

Pentru 1.511.000 de copii din România, respectiv 41,5%, părinții nu pot acoperi costurile unei hrane sănătoase, ale unei educații de calitate și ale unor tratamente medicale urgente.